Raixon Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Hei, er ny med BMW, men har akkurat kjøpt en E46 2002 modell. Den gjekk ikkje gjennom eu kontroll på grunn av: * Bremserør svekket pga rustangrep høyre bak * Parkbrems for dårlig bremsevirkning * Fjernlys - for liten styrke * Nærlys - feil innstilit * Skiltlys mangler * Grøftelys mangler * Slitt casterstagforinger h+v side framme * Def. traversforinger h+v side bak * Brudd i fjærblad høgre bak * Stor slakk i indre stabstagforinger foran * Støtdempere framme lekasje * Førerdør går ikkje å åpne Som de ser er det ein del. Men bremserør har eg fått på stell. Parkbrems ska eg fikse i morgen. Skal ha nye lykter framme og stille dei inn så er det gjort. Ny "bar" med skiltlys. Nye pærer i grøftelys. MEN eg veit ikkje heilt kor eg skal bestille alle foringane ifrå, kva deler eg trenger nøyaktig, og eit prisoverslag. Burde eg for eks bytte alle demperene osv? Som sagt, ny med bil. har mykje mekke kunskap via mc, og enkelte ting på bil. kan nokon sette opp ei liste med deler på Pelican parts, Koed eller liknende? Hadde vert hjertlig takknemlig om nokon gadd
Recon Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Det var ikke lite heller dette.. du skulle kanskje gått grundigere over bilen før du kjøpte den og fått den billigere... Parklys og grøftelys skal du i hovedsak ikke trenge å skifte for å få den igjennom, men er vel greit å få det gjort. Anbefaler å bytte begge støtdemperene parvis når du først er i gang.. Det er greit å vite noelunde hva man gjør når man skifter fjærer bak da den kan flyge i fjeset ditt og med denne jobben her så tror jeg du burde få bilen din på løftebukk så du ikke sliter deg ut.. Har selv skrudd ned hele forstillingen på min e46 når jeg skulle ned med bunnpannen og da var jeg evig takknemlig for jeg hadde løftebukk, for klarer ikke tenke tanken på å gjøre det uten.. Skulle gjerne satt opp en liste til deg, men har ikke tid nå..
Raixon Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Skiltlys og grøftelys er forsåvidt ned prioritert ja. Fikk bilen for knappe 12 500,- med nye vinterdekk, nye sommer dekk på flotte felger og orginal felger med greie dekk. Løftebukk er tilgjengelig, så den er grei. Men det er akkurat å finne alle dei lagera osv. Då dei går ikkje under dei samme namna på koed osv. :/ Kjøpte bilen av broderen da, han er ikkje noko mekansik geni, når det kjem til biler for å si det sånn Så eg veit nøyaktige akkurat kva stand den er i Hadde vert flott om du hadde gidda å satt på den lista, då eg har ein måned på å få bestilit og montert!
kliffen Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Det var da enormt med feil for en 11 år gammel bil? Greit at du fikk den så billig men han/de som har eid den bilen tidligere må virkelig ha prioritert vekk bilen sin noe grundig. MEN eg veit ikkje heilt kor eg skal bestille alle foringane ifrå GSbildeler har det aller meste. Der har du også delekatalogen tilgjengelig om du ikke finner de du trenger
mege34 Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Koed er som oftest billigere en gs så du kan jo eventuelt finne delene på etk hos gs så bare sammenligne delenummrene opp mot Koed så du vet du bestiller riktig (eller bare sammenligne bildene) . Hvilket motor står i bilen? Km? (lurer siden du fikk den billig)
Raixon Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Skrevet Januar 31, 2013 Det er kun ein 316, gått 230 000. Men ja, den har ikkje vert behandla noko særlig. Det har kun blitt sett på som ein tilgang frå å komme seg frå A til B. Takker for svar, ska sjekke gs bildeler og så sjekke det opp mot koed! EDIT: Har prøvd å sette i sammen ei liste no! Det mangler Fjør og foringa på "stabstag". Men fant det ikkje på Koed, men ser de om alt det andre eg trenger er der? Skulle og hatt den vaieren til vinduheisen høgre forran, om mulig, men kunne ikkje finne den heller :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå