alexel Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Har nettopp hatt ett "lettere" sammenbrudd i motoren som står i min e28, en m10b18i, så lurer her på om det er mulig og sveppe over topper osv, og om evt en m40 motor er lett og putte i denne e28n uten å måtte endre noe særlig på motorfester, ledningsnett m.m? Vet at noen sikkert kommer til å spørre om "hvorfor ikke putte i en m30 motor?!" Men det er fordi at jeg har en m40 som kan brukes asap... Håper noen vet! Mvh. Andreas E.
Morty999 Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 en m10 er jo skuddsikker i forhold til m40 driten. alt må byttes, girkasse, motorfeste, led nett,+++ toppa i m40 er jo søppel orginalt så vil ikke engang vurdert tanken om en m40 i forhold til m10 hva skjedde med m10n ?
alexel Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 en m10 er jo skuddsikker i forhold til m40 driten. alt må byttes, girkasse, motorfeste, led nett,+++toppa i m40 er jo søppel orginalt så vil ikke engang vurdert tanken om en m40 i forhold til m10 hva skjedde med m10n ? Har og egentlig erfart at m10 motoren er skuddsikker som f.... Men har litt hastverk da denne motoren står i bruksbilen, og da hadde en kompis av mæ en m40 motor stående komplett, som ei foreløbig løsning til en m30 e.l kom på plass:) Tja, begynte med ei rift i bunnpanna, som da lak bare litt og litt, og da med en oljemåler som fungerte når den ville, så endte det opp med at biln hørtes ut som en traktor uten no tilførsel av drivstoff, fikk konstatert at det da va rådan som gikk te f... pga mangel på olje.... Herlig start på ei uka det:)
alexel Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 har en m10 ståendes, hvor holder du til da? Holder til i Harstad, så er ett stykke unna, og dette er da noe jeg prøve å høre om for å spare litt penger, da økonomien e skakkjørt denna månden:)
alexel Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Når jeg tenker meg om! Er det noen her som kanskje evt har en topp+blokk stående? Har jo resten av motoren og bruke av! Må vel ha andre råder osv dog!
Morty999 Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 detta er en motor ifra e28 så den er bolt on. får med alt fiks frakt så får du den biillig
alexel Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 detta er en motor ifra e28 så den er bolt on. får med alt fiks frakt så får du den biillig Skal sjekke opp litt da! Rett at du bor i kr.sund? Og, vet du sånn ca hva den motoren veier?
Morty999 Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 detta er en motor ifra e28 så den er bolt on. får med alt fiks frakt så får du den biillig Skal sjekke opp litt da! Rett at du bor i kr.sund? Og, vet du sånn ca hva den motoren veier? kr.sund ja.. veier vell ikke mer enn 150kg. men ekke sikker. må vell være noe rundt 120 elns. kan jo ta av div om det blir billigere da.
alexel Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 detta er en motor ifra e28 så den er bolt on. får med alt fiks frakt så får du den biillig Skal sjekke opp litt da! Rett at du bor i kr.sund? Og, vet du sånn ca hva den motoren veier? kr.sund ja.. veier vell ikke mer enn 150kg. men ekke sikker. må vell være noe rundt 120 elns. kan jo ta av div om det blir billigere da. KK, sender pm når jeg har funnet ut litt om hvordan det blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå