Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på om noen har erfaring med s38b36/38 dynamotrøbbel?

En dag etter at jeg byttet instrumentpærer i bilen ble det omsider lite guffe på batteriet.

Jeg hadde glemt speedo-kontakten, så tenkte det var ladelampa som gjorde at det ble brudd i ladekretsen, men neeida.

Har bytta dynamo med en brukt nå, og bilen lader fremdeles ikke. Har jeg vært uheldig å kjøpt en som ikke funker? Han som solgte meg den var sikker på den funka, så jeg mistenker at her må det være noe annet som er muffens.

nytt batteri forøvrig, men lite tilførsel på strøm!!

Dynamo lader 11 volt med batteriet på og 6 volt når jeg fjerner jording på batteriet. :/

Samme resultatet får jeg om jeg måler direkte på dynamo eller batteri. Motorjordinga virker å være grei.

kan tilføye at vi prøvde å bytte børster på den ene dynamoen uten hell.

Om noen har råd så fyr løs!!

Mvh

LArs Håkon Johansen

Skrevet

11 volt betyr at den ikke lader i det hele tatt. Sjekk at dynamoen får kontrollspenningen fra batteriet. Hvis kontrollspenning er ok så tyder alt på at dynamo/regulator er defekt.

Skrevet

Okei, den orginale 140 ampers dynamon er nå sendt til trondheim på overhaling og test. Har nå skaffa en b36 dynamo som jeg skal prøve... kommer tilbake med resultat ikveld :)

Skrevet

Ikveld tok den fungerende dynamoen kvelden igjen... Hva kan være feil.??? Er det laderele på e34? Fikk svar fra verksted om at den som er på overhaling nå hadde overslag pga løs ledning eller noe.. Får vel mer info over helga.

Om noen har tips til hva denne feilen kan være blir jeg glad... Kjørte 1 dag ca med den nye dynamoen. Hadde et nytt batteri også....

Skrevet

Hva var ladespenningen når den fungerte? Det er en indikasjon på om den fungerer som den skal eller ei. Du bør ha en spenning på ca. 14,3V

Skrevet

13 volt er alt for lite. Målte du kontrollspenningen som kommer inn på dynamo? Det er denne som forteller dynamo om batteri tilstanden.

Du kan også sjekke jordingen til motorblokka... Hvis denne er litt dårlig så blir det også svak lading.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...