Andy82 Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Hei. Ser det har vært en del tråder om understellsbehandling, men kommer liksom ikke noe endelig svar på om det bør eller ikke understellhandle nyere bmw'er. Har som sagt endelig fått meg BMW, rettere sagt 320d Touring E91 2010 modell, som ble importert i desember ifjor. Har vært flink med å vaske og spyle under bilen i løpet av vinteren men pga den ekstrem saltingen i bergen er jeg redd for at bilen gjerne ikke vil se like fin ut med tiden som den gjorde i tyskland. Noen som vet hva BMW-Jæger sier ? hvilke verksteder er å anbefalle i bergens området ? Setter pris på all info og råd jeg kan få. Legger ved ett bilde av nye "babyen" i familien.
Andy82 Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Skrevet Februar 6, 2013 Takk for det! litt av grunnen til jeg valgte den var pga fargen. Er for mange grå,svarte og hvite rundt om. Ingen som har noe å si om jeg skal få gjort noe med bilen eller ei ?
John Kr Skrevet Februar 6, 2013 Skrevet Februar 6, 2013 Ja dette er et hett tema, men jeg spurte min leverandør om dette og de var helt klar - tektylbehandler du din bil så mister du vår rust garanti. Da var valget enkelt. Har sjekket litt rundt dette og det viser seg at når de vasker bilen før behandling så slurves det med tørking, påfører du tektyl utenpå fukt så låser du inn fukten og du vil får en akselerasjon av rustangrep. Sprekkdannelse i tektylen og vann og salt trenger inn, dette er en rustbombe. Det beste rådet mot rust er vask av bil utvendig og understell regelmessig, kjøp deg utstyr til høytrykksspyleren slik at du slipper berøringsvask (skum kanon) samt dyse for underspyling. Gjør dette regelmessig og du vil mest sannsynlig komme best og billigst ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå