Gå til innhold

skifte bremseslanger bak E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk feil på PKK og må bytte bremseslanger bak. Er det bare å skru dem og og bytte eller må man gjøre noe spesielt pga ABS? Har hørt at det er mye lufting ved bytte av bremseslanger foran hvertfall, så lurer på om det er det samme bak...

Skrevet

Bremseslanger er rimelig enkelt å bytte. dette er jo bare en halvmeter med gummislange mellom caliper og bremserør.

Er du sikker på at det er bremselanger og ikke bremserør de mener?

Jeg gjorde den feilen da jeg også fikk feil på bremserør på PKK og da bestillte jeg bremseslanger :P

Er ganske mye større jobb å bytte rør kontra slanger!

Skrevet

De sa morkne bremseslanger så tror ikke det er rørene nei :-) har aldri luftet bremser før, er det bare å koble på en biltema lufter på niplene og tråkke på pedalen til det ikke kommer mere luft?

Skrevet

Det lønner ser å løsne slangen i begge ender først.

Så skrur du av slangen ved bremserøret,så kaliperen.

Skru ny slange inn på caliper,så i bremserøret.

Pump pedalen noen ganger og press pedalen forsiktig inn mens en annen løsner nippelen.

Gjenta dette til det kommer ren bremsevæske ut,ikke glem å etterfylle mens dere holder på :)

Når du lufter må du ikke slippe opp bremsepedalen mens nippelen er i åpen stilling,da kommer det luft inn igjen.

Vær også forsiktig med å tråkke bremsepedalen hardt i bunn,da dette kan skade pumpa.

Dette er en oppskrift av flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...