torko Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 hei folkens jeg lurer på hva av deler jeg trenger og hva som må til for å bygge om min e 34 520 med m50 motor fra automat, til manuell.. veit at jeg må få tak i en manuell kasse, en annen mellomaksling nytt clutchsett. pedalpumpe, pedal osv. men med tanke på converteren så fikk jeg høre at no mik mkk måtte til for lure en eller annen styreenhet til å tro at kassa alltid var i fri for å få start på bilen osv.. hadde satt stor pris på om jeg kunne fått en full oversikt over hva som må til for å få dette til å fungere optimalt med en manuell kasse;) på forhånd takk
S.Hafsmo Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Jeg lot bare velgeren fra automaten ligge igjen under lokket rundt girspaken. Denne står så i "P" slik at motor får signal til å starte. Denne pluggen kan og laskes, slik at velgeren kan fjernes. Du må og koble deg til sensoren for ryggelys som er i kassen. Vær obs på at du får med pilotlageret når du kjøper clutch, da automatgirbiler ikke har dette (står i svinghjulets senter).
ulriksen Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm sjekk denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå