Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen det er snakk om går i nødmodus, altså får bare 2500rpm. begge spjell funker, virker som at begge mafer er ok, og nytt batteri, så vil tro den egentlig skal funke.

Eml lampe lyser ikke og ikke check engine lampe.

Så alle råd tar jeg i mot. Aner liksom ikke hvor jeg skal lete, må også si den ikke har vann i oljen og heller ikke trykk i kjølesystem, så utelukker nesten topp pakninger.

Skrevet

Nødmodus påvirker (meg bekjent) ikke turtallet på motoren. Kun at den låser seg i tredje gir. Du kan og få feil på det ene tenningssystemet, hvor en av sylinderbankene blir avstengte. Du kan jo prøve å ta av coilen på en og en sylinderbanke og se om du kan kjøre på f.eks kun banke 1?

Tett katalysator kan og gjøre at man ikke får opp turtallet skikkelig. Er dette tilfellet hos deg, bør du være forsiktig med å kjøre noe særlig, da det kan da livet av maskinen.

Skrevet

Ahh, takk for tips ang coiler, er dette en typisk feil på disse?

Bilen har jo bare gått 160k km, så synes liksom det ikke skal være noen hardware feil på denne.

Men skal absoltt teste coilene, var oppe med fordeler lokkene nå, og den pikken som bruker og være i senter på fordeler lokk va helt plan, bruker vel ofte og være fjærbestastet og denne, vet du om den skal være det på denne bilen?

grunnen jeg også egentlig mistenker tenning er at den ryker endel, og lukter litt to takter

Skrevet

Njei, vet ikke om det er så typisk, men dersom bilen kun vil gå på en sylinderbanke (altså kun med coilen på den ene siden i drift), har du ihvertfall snevret det inn til hvilken sylinderbanke det kan være. Da gjennstår det jo å finne ut om det er en av bensinpumpene i tanken, coil, fordeler, DME, EWS (Dersom den har starsperre?) etc. En diagnose kan helt sikkert også hjelpe.

Coiler, fordeler etc. er ikke så utrolig kostbart på disse. Jeg kjøpte nettopp alt dette nytt til 750en min, men da kun fordi jeg liker å vite at alt er nytt. ;)

Skrevet

Også er det verdt og merke seg her da, at eml lyset ikke lyser i to sek som det skal når man slår på tenning, om det i det hele tatt er eml lys på min da.

Skrevet

For å sjekke om kattene er tette, kan du ta ut o2 føler foran kat, og kjøre litt uten for å sjekke om dette hjelper.

Hva slags modell er bilen?

Skrevet

Da kan jeg meddele at jeg har fiksa den, feilen var printkortet til speedoen, var brudd i en bane som gjorde at eml lampa ikke lyste ved oppstart, og da går visstnok motoren i noen slags nød program

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...