Gå til innhold

BMW e30 330 TIC prosjekt, SOLGT


JaJøss
 Share

Anbefalte innlegg

"nesten kjørklart" turbo prosjekt vurderes solgt slik det står!

h2dha04oeqf6qljlcpc8.jpg

Orginalt en hvit 1989 mod 316i uten takluke.

Understellet består av Brembo 4 stemplet kalippere foran og 2 stemplet brembo bak med slissa og borra skiver i fra lancer evo 8, nye skiver og klosser. e34 M5 drivknuter og medbringer, PPF sviktståls stikk aksler, camber/toe justerings kit, 325 bærearmer, e28 M5 sperre diff med 4,10 utveksling, nye alubærearmer (e30 M3), styrestag (e30 M3), forsterkningsplater til traversen foran/bærearmene bak, krengnings stag kit, ny sellholm servo styring(2,5 omdreininger), K-sport e30 baneunderstell med hylse og e36 hjullager forran, bremsevogge og hydraulisk håndbrekk, alle foringer er nye (delrin/alu).

Motoren er en S50B30 byggd for pluss 1000hk, blokka er borra 0,50 med stressplate, wössner stempel, pyramidringet med sviktkanaler, spm h-profil råder, stødgørdel, arp pinbolter i ramlager, topp og råder,köhler kammer, balansert, letta stålsvinghjul, porta topp, justerbare kammdrev, garrett turbo med 79mm in ar75 och 81mm ut ar 1, 08, 50mm wg, 1600cc dyser, autronic smc datasprut, msd dis4 cdi (ferdig koblet opp mot orginal instrumentet), tremec t45 girkasse, 3 skivig tilton clutch. Carbon innsug tilpasset s50 i e30, e34 M50 bunn panne, e30 motor labber.

Grenrør, downpipe og trykkrør er 98% ferdig fabrikert.

LCD multi gauge med bredbåndslamda, eksos temp, gir/diff/motor olje temp, luft temp før og etter intercooler, bensin/motor olje trykk, volt meter, er inhandlet fra Zada-Tech.com. Alle sensorer følger med, men er ikke montert ennå.

Shiftlight i fra Shift-I er integrert i orginal instrumentet i stedet for service indicator.

Økonomimåler byttet ut med boostmåler.

Frontstykket på bilen er laget demonterbart og ferdig modifisert med fester til intercooler og oljekjøler.

x75p8hcnspuehthnaz98_thumb.jpg

eo0wwpcz55jzijcbcalb_thumb.jpg

05bh5bpax2lbvitsti8a_thumb.jpg

569gwymbitc2yu8e6da2_thumb.jpg

31j7q1qyakmwglc3bvsa_thumb.jpg

9uq6y6gcvky45i5ry5nf_thumb.jpg

dtj64rvfzp2wcz7ivdqp_thumb.jpg

Det som gjenstår (i grove trekk) er:

-sveise om bunnpanna pga at den stikker litt ned under bilen pga at motoren står med m20 helning i stedet for m50.

-lage eksos fra downpipen og bakover.

-Lage ferdig bensintanken og koble opp bensinpumpene/systemet.

-Ferdigstillelse av bakstilling og forstilling, dvs forsterkning og justerings braketter må sveises på plass, brakettene følger med.

-Få laget adaptere til bremsekaliperene.

Noen timer til med skruing så er denne bilen kjørbar......

Ved interesse så kan jeg sende en del bilder som jeg har tatt byggeprosessen.

Mvh Espen

espmiland@hotmail.com

95811794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Samme som gjenstår enda før bilen er brukbar?

Det som gjenstår (i grove trekk) er:

-sveise om bunnpanna pga at den stikker litt ned under bilen pga at motoren står med m20 helning i stedet for m50.

-lage eksos fra downpipen og bakover.

-Lage ferdig bensintanken og koble opp bensinpumpene/systemet.

-Ferdigstillelse av bakstilling og forstilling, dvs forsterkning og justerings braketter må sveises på plass, brakettene følger med.

-Få laget adaptere til bremsekaliperene.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...