Gå til innhold

BMW E39 Uorginal spiller, kommer ingen lyd!! HJELP!!

Anbefalte innlegg

Jeg prøver heller å poste her. Jeg har en Pioneer AVH-2400BT (2DIN)

jqhyyyax2a3sho2zhtwd.jpg

Jeg får ikke lyd i den nye spilleren min i det hele tatt. Spilleren lyser, og alt ser normalt ut, bare at det ikke kommer noen lyd ut av høytallerne. Adapterne fra torshov og biltema var hverken like, og ingen av de gav lyd fra spilleren min til høytallerne.

Er det en veldig spesiell adapter jeg trenger? Er kjedelig å kjøre uten musikk i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du lyd om du kobler på den gamle igjen? Sjekket alle sikringer?

Her er adappteret du skal ha. iso overganghttp://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4214&katid=228&id=Og skal egentlig ikkje gå ann å gjere feil her.

Edit: meina sjølvsagt at om du har fått rett iso overgang skal det vere bare å koble til. tut å kjør.

Kan sjå her om du kan finne meir hjelp

http://www.pioneer.eu/no/products/25/109/AVH-2400BT/media.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk greie på at grunnen var at bilen er bruktsimportert, og at det skal være en forsterker? under setet som jeg må sjekke ut. Men er det noen som veit åssen det er å sette inn nye høytallere i hattehylla? Er det noen som vet om man kommer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forran har jeg satt inn nye høytallere. Men høytallerene bak er ikke koblet til i det hele tatt, hverken i dører eller hattehyllene. Jeg kan gå ut å ta bilde av ISO overgangen, så blir det lettere for dere å se det eksakte problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur feilen må ligge i dørene dine. Kobla feil eller no. Hadde du hatt ekstern forsterker ville du ikkje fått strøm på spilleren. Og tar eg ikkje feil så er det kun biler med 6x9 navigasjon som har ekstern forsterker og da er den montert i bagasjerommet. Men muligens andre med meir peiling kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 97' med 4:3 skjerm hadde forsterker baki. Og dsp, så endte opp med å legge opp alt nytt, med samme spiller som trådstarter.

Henger meg på at høyttalere må være kobla. Skal være plug and play med iso overgang.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, begge 2! Skal få sjekket opp dette med ledninger i morra. Sjekke om noen ledninger har blitt røska ut i dørene. Skal prøve å montere opp gamle orginale anlegget med nye spilleren, men også gamle spilleren med de nye høytallerene, og se om jeg får til noe lyd. Tar med kameraet og dokumenterer litt, og gir informasjon om det ble vellykket. Ellers må jeg i verste fall dra på Strømmen Bilradio til uka å få ordnet det der. De kunne ordne det til 480 kr, men selv om det er en billig penge, er det alikevel penger spart om jeg får det til selv, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la selvfølgelig kameraet hjemme.. Men jeg fant iallfall ut at den gamle spilleren funket utmerket, og lyden fra høytallerene spilte ganske reint. Men begge fremsetene var det noe som så ut som en forsterker, vet noen hva det egentlig er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...