andreaskj Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Jeg prøver heller å poste her. Jeg har en Pioneer AVH-2400BT (2DIN) Jeg får ikke lyd i den nye spilleren min i det hele tatt. Spilleren lyser, og alt ser normalt ut, bare at det ikke kommer noen lyd ut av høytallerne. Adapterne fra torshov og biltema var hverken like, og ingen av de gav lyd fra spilleren min til høytallerne. Er det en veldig spesiell adapter jeg trenger? Er kjedelig å kjøre uten musikk i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bulvest Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Du må nesten fortelle ka type bil du har og evt ka type spiller/system du hadde i din bil før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Skal vel vere plug and play viss du har kjøpt dei riktige iso overgangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 Jeg har en 1996 mod. BMW E39 Sedan. Gamle spilleren ser slik ut: De riktige ISO overgangene har jeg (allfall i følge biltema og torshov), men ingen lyd kommer ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bulvest Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Får du lyd om du kobler på den gamle igjen? Sjekket alle sikringer? Her er adappteret du skal ha. iso overganghttp://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4214&katid=228&id=Og skal egentlig ikkje gå ann å gjere feil her. Edit: meina sjølvsagt at om du har fått rett iso overgang skal det vere bare å koble til. tut å kjør. Kan sjå her om du kan finne meir hjelp http://www.pioneer.eu/no/products/25/109/AVH-2400BT/media.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Jeg fikk greie på at grunnen var at bilen er bruktsimportert, og at det skal være en forsterker? under setet som jeg må sjekke ut. Men er det noen som veit åssen det er å sette inn nye høytallere i hattehylla? Er det noen som vet om man kommer til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Skal du inn med nye høyttalere, så setter du dem selvfølgelig IKKE i hatthylla, der kan du legge hatten din når du blir gammel Det er foran du skal oppgradere lyden i tilfelle. Men når det gjelder problemet du har nå, så kan det løses med riktig overgang: http://transmedia.mystore.no/ds_product ... ts_id/2327 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Forran har jeg satt inn nye høytallere. Men høytallerene bak er ikke koblet til i det hele tatt, hverken i dører eller hattehyllene. Jeg kan gå ut å ta bilde av ISO overgangen, så blir det lettere for dere å se det eksakte problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Har jeg gjort noe feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bulvest Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Trur feilen må ligge i dørene dine. Kobla feil eller no. Hadde du hatt ekstern forsterker ville du ikkje fått strøm på spilleren. Og tar eg ikkje feil så er det kun biler med 6x9 navigasjon som har ekstern forsterker og da er den montert i bagasjerommet. Men muligens andre med meir peiling kan bekrefte dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Min 97' med 4:3 skjerm hadde forsterker baki. Og dsp, så endte opp med å legge opp alt nytt, med samme spiller som trådstarter. Henger meg på at høyttalere må være kobla. Skal være plug and play med iso overgang. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Tusen takk for svar, begge 2! Skal få sjekket opp dette med ledninger i morra. Sjekke om noen ledninger har blitt røska ut i dørene. Skal prøve å montere opp gamle orginale anlegget med nye spilleren, men også gamle spilleren med de nye høytallerene, og se om jeg får til noe lyd. Tar med kameraet og dokumenterer litt, og gir informasjon om det ble vellykket. Ellers må jeg i verste fall dra på Strømmen Bilradio til uka å få ordnet det der. De kunne ordne det til 480 kr, men selv om det er en billig penge, er det alikevel penger spart om jeg får det til selv, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg la selvfølgelig kameraet hjemme.. Men jeg fant iallfall ut at den gamle spilleren funket utmerket, og lyden fra høytallerene spilte ganske reint. Men begge fremsetene var det noe som så ut som en forsterker, vet noen hva det egentlig er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Er de kobla på original ledningene? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2013 Ja, de er kobla opp på orginal ledningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå