Howrd Skrevet Februar 7, 2013 Skrevet Februar 7, 2013 Har en M50B25 med sprukket topp. Motoren sto tidligere i en E30, og har derfor flyttet over noe av det jeg trengte for å sette nedi den nye motoren. Har: - Innsugsspjeld - Fuelrail m.dyser - Kamaksler - kjedehjul - ventilfjører, løftere osv, ventiler er solgt - coiler (10stk) - 2stk Tomgangsregulatorer, den til høyre har et litt tregt spjeld, er bare å vaske. - toppdeksel (Glassblåst) lakkert sort.. - div følere på topp - Blokk, nesten komplett - motorfeste høyre e36 - komplett clutch med utløserlager kun kjørt ca 50 mil med. Ubetydelig slitt, som ny. - Enkelmasse svinghjul - Ledningsnett som er tilpasset M50 i E30 - Kamakselføler og sikkert en masse annet småtteri rundtom, bare spør Har ikke: - bunnpanne med oljesil - peilepinne - gearkasse - dynamo - servopumpe - starter - Ventiler (solgt) - Løftekrok topp (solgt) - Termostathus (solgt) - Lambdasonde (Solgt) - Veivakselføler (Solgt) - Innsug (Solgt) - Hjerne (solgt) - LMM (solgt) Her er noen bilder:
Howrd Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Bjørn Kjetil skrev: Er ventilene rette? og evt topp også? Ventilene er rette ja, det ble påbegynt renovering av motoren og bytte av toppakning, inntil vi så sprekken i toppen. Så 2 ventiler er slipt rene for eksosrester (rengjort), resten er bare tatt ut og lagret. Om toppen er rett kan jeg ikke si, den er jo ikke planet etter vi tok den av, så er det jo sprekk i den.. Tenker du å prøve å sveise sprekk? Sprekken går mellom innsugsventilåpning til en kjølekanal, og jeg vil tro den er ganske dyp også da det var rester etter kjølevann på baksiden av ventilhodet.
Howrd Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Hjerne og LMM er holdt av av potensiell kjøper.
Howrd Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Bmw Mathias skrev: Blokk, har du den enda ? Har blokka ja Og den skal være i god stand, motoren gikk meget godt når den var "kald", problemene startet når motoren ble varm. Antar at det som skjedde da var at aluminiumen i toppen ekspanderte litt, og ekspanderte sprekken også. Men bunndelen skal være god ja.
Howrd Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Bmweee skrev: Er tomgangsreg i orden?Pris..? Tomgangsregulator er 100%, kjøpte den av "eirik viste" her på forumet, seriøs kar, og fungerte perfekt. Tengte meg 500,- for den.
Howrd Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Howrd skrev: Bmw Mathias skrev: Blokk, har du den enda ? Har blokka ja Og den skal være i god stand, motoren gikk meget godt når den var "kald", problemene startet når motoren ble varm. Antar at det som skjedde da var at aluminiumen i toppen ekspanderte litt, og ekspanderte sprekken også. Men bunndelen skal være god ja. Må legge til at simmering på veiv i bakkant bør byttes, så når jeg tok av gearkassen at det var litt oljesøl inni gearkassehuset. Så er pilotlager bakkant veiv byttet for ca 1 år siden.
Bjørn Kjetil Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 topp har jeg egentlig. men har noen greit skjeve ventiler. så kunne vært int i det, hvis dem er rette da. pris?
Howrd Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 Bjørn Kjetil skrev: topp har jeg egentlig.men har noen greit skjeve ventiler. så kunne vært int i det, hvis dem er rette da. pris? De er rette ja 2stk er påbegynt pusset (bare for å rengjøre den plane siden som vender mot stempel), ellers er alle helt greie 600,- så er de dine (koed skal ha 1500,-) Frakt blir 140,- (egenemballert med sporing)
Howrd Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 Skuten skrev: Har du innsugmanifold uten tilbehør? Klart jeg har Du skal ha den "rå"? Eneste den trenger er en vask så er den 100% Denne skal jeg ha 800,- for, ellers beholder jeg den til senere hvis jeg får lyst på mere futt i M52B28`n min Tror det blir ca 140,- i frakt her ogaå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå