Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig typisk at vannpumpa ryker på m52 motorene, så ikke vær så redd før du har prøvd det;)

Skrevet

det som er er at jeg bytta vannpumpa før jeg monterete motoren i bilen
men det var en ebay vannpumpe
så jeg skal prøve og sette den gamle tilbake

Skrevet

har i dag satt på org. vannpumpe,termostat og termostathus

og det ser ut som at det har hjulpet bra
tempen på bilen holder seg der den skal og varmer veldig bra i apparatet
i motsetning til før så varmet den veldig dårlig stortsett bare på en side
også var det ikke væske på termostat siden
så nå blir det til å låne prøve skilter å kjøre bilen på langtur

jeg var i tvil til aluminiums termostathuset når jeg monterte det
jeg synes det hadde for dårlig gjenomstrømming 
også er det jeg som er dum
å kjøper
vannpumpe
termostat og termostathus fra ebay

men har planer om å prøve og porte aluminiumshuset
for jeg er ikke noe serlig fan av plastik

• 2 weeks later...
Skrevet

ja har kommet frem til at motoren ikke er frisk
den vil ikke holde på vannet
ingen lekasjer som er synlig
så tror at toppen er sprekt eller att topp pakningen er defekt
bilen starter å går fint starter med engang uansett
olja er helt rein bytta det og olje filter i sommer er kanskje kjørt 50 mil på den
motoren holder seg lenge på normal tempratur og varmer fint i apparatet men etter vert så forsvinner varmen og det bare damper ut av lufte skruen når jeg åpner den
tok en komp test nå på søndag er oplyst i (BAR)
syl 1 13,5
syl 2 13,9
syl 3 14.0
syl 4 13.5
syl 5,13,6
syl 6 12,6
motoren har dampa igjenom rundt 50L kjølevæske

har nylig bytta
vannpumpe(org)
termostat(org)
termostathus(org)
radiator(ebay) men monterte tilbake den orginale igjen og problemet er der fortsatt

bytta motor på bilen i sommer
og alt var reint å fint i motoren når den blei satt i
og den ble startet opp når jeg kjøpte den

motoren begynner å riste i ny å ne når den er driftsvarm men det gir seg etter noen sekunder
vil helst slippe og måtte bytte motor engang til
om noen veit om en step by step guide til å bytte topp pakninga på m52b25

Skrevet

Ryker det blått av eksosen di da ?

Har du vaska motoren helt å så sett etter eventuelle lekkasjer ?

Visst det ikke er lekk, ett sted på en slange eller noe plastikk til kjølevannet så er det vell toppakninfa di som er ryki ja.

Prøv å vask motorn så godt det lar seg gjøre for så å starte opp bilen å se etter lekkasje, ryker det tydlig annerledes fra eksosen bak så er jo det godt tegn på toppakning, vist ikke må du vell bare finne fram til ett sted i kjølevæske anlegget det lekker.

Man får også sånne sett på biltema hvor du kan trykksette radiatoren sånn at det blir letter å se visst det er en mindre plastdel, med en mini sprekk som bare lekker ved trykk i systemet foreksempel.

Skrevet

Risting kan ha mange årsaker. Nå har ikke jeg giddet å lest gjennom hele tråden din. Men regner med at du har dobbel vanos. Grunnen til at topp pakning ryker på disse motorene er: Tett veivhusventilasjon og utslitte pakninger i vanos enheten. Så lenge du har dobbel vanos, så er det en ganske enkel jobb å bytte det.

Stå på passasjer siden foran og se helt ned ved grenrørene. Bruk godt med lys. Lekker det olje der, så kan jeg garantere deg det at vanos pakninger må byttes, veivhusventilasjon og toppdeksel pakning med div må byttes. Er bilen i tillegg veldig dau under ca 2800-3000 rpm og tørst så er det vanos.

Søk litt på nettet ang dine problemer. Som sagt jeg har ikke lest gjennom hele tråden din.

Skrevet

Ryker det blått av eksosen di da ?

Har du vaska motoren helt å så sett etter eventuelle lekkasjer ?

Visst det ikke er lekk, ett sted på en slange eller noe plastikk til kjølevannet så er det vell toppakninfa di som er ryki ja.

Prøv å vask motorn så godt det lar seg gjøre for så å starte opp bilen å se etter lekkasje, ryker det tydlig annerledes fra eksosen bak så er jo det godt tegn på toppakning, vist ikke må du vell bare finne fram til ett sted i kjølevæske anlegget det lekker.

Man får også sånne sett på biltema hvor du kan trykksette radiatoren sånn at det blir letter å se visst det er en mindre plastdel, med en mini sprekk som bare lekker ved trykk i systemet foreksempel.

Risting kan ha mange årsaker. Nå har ikke jeg giddet å lest gjennom hele tråden din. Men regner med at du har dobbel vanos. Grunnen til at topp pakning ryker på disse motorene er: Tett veivhusventilasjon og utslitte pakninger i vanos enheten. Så lenge du har dobbel vanos, så er det en ganske enkel jobb å bytte det.

Stå på passasjer siden foran og se helt ned ved grenrørene. Bruk godt med lys. Lekker det olje der, så kan jeg garantere deg det at vanos pakninger må byttes, veivhusventilasjon og toppdeksel pakning med div må byttes. Er bilen i tillegg veldig dau under ca 2800-3000 rpm og tørst så er det vanos.

Søk litt på nettet ang dine problemer. Som sagt jeg har ikke lest gjennom hele tråden din.

har en enkel vanos motor

motorn har ingen lekasjer

har ikke sjekka veivhusventilasjonen på bilen

motoren ryker men ikke blått mere hvitt å grått

og det er samme åssen vær det er

for motoren sirkulerer vannet fra kald til varm

men der etter så forsvinner kjøle veska og det bobler å koker i ekspansjonstanken til det har dampa bort

og ja bilen min føles litt dau under kjøring men det er fordi automaten ikke er helt hundre

motoren ellers høres sterk å frisk ut hoved problemet er at kjølevannet forsvinner

motoren kan holde tempen lenge på tomgang og varmefint i apparatet

også har den gått varm et par ganger

når jeg bytta olje på den før jeg monterte den i bilen så var olja som kom ut rein å fin

Skrevet

Eller så kan du kjøpe som en sier her oppe i tråden, gå på Biltema å kjøp en sånn som du kan trykk teste radiatoren. Visst det viser seg å være trykk i radiatoren så er toppakninga gåen ;)

Skrevet

olja er helt strøken får ikke vann i den

det er trykk i kjøle systemet for den ebay radiatoren begynte å bule ut i toppen av ekspansjons tanken når når bilen sluttet å varme i apparatet og gå varm
alt vannet blir jo trykt ut av ekspansonslokket på radiatoren under kjøring

hjelper null å nada å stå lufte og fylle på for det kommer bare ut igen etter noen min foss kokende å dampende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...