m520 Skrevet November 4, 2013 Skrevet November 4, 2013 Veldig typisk at vannpumpa ryker på m52 motorene, så ikke vær så redd før du har prøvd det;)
Djwik Skrevet November 4, 2013 Forfatter Skrevet November 4, 2013 det som er er at jeg bytta vannpumpa før jeg monterete motoren i bilenmen det var en ebay vannpumpeså jeg skal prøve og sette den gamle tilbake
Djwik Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 har i dag satt på org. vannpumpe,termostat og termostathus og det ser ut som at det har hjulpet bratempen på bilen holder seg der den skal og varmer veldig bra i apparateti motsetning til før så varmet den veldig dårlig stortsett bare på en sideogså var det ikke væske på termostat sidenså nå blir det til å låne prøve skilter å kjøre bilen på langturjeg var i tvil til aluminiums termostathuset når jeg monterte detjeg synes det hadde for dårlig gjenomstrømming også er det jeg som er dumå kjøpervannpumpetermostat og termostathus fra ebaymen har planer om å prøve og porte aluminiumshusetfor jeg er ikke noe serlig fan av plastik
Djwik Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 ja har kommet frem til at motoren ikke er friskden vil ikke holde på vannetingen lekasjer som er synligså tror at toppen er sprekt eller att topp pakningen er defektbilen starter å går fint starter med engang uansettolja er helt rein bytta det og olje filter i sommer er kanskje kjørt 50 mil på denmotoren holder seg lenge på normal tempratur og varmer fint i apparatet men etter vert så forsvinner varmen og det bare damper ut av lufte skruen når jeg åpner dentok en komp test nå på søndag er oplyst i (BAR)syl 1 13,5syl 2 13,9syl 3 14.0syl 4 13.5syl 5,13,6syl 6 12,6motoren har dampa igjenom rundt 50L kjølevæskehar nylig byttavannpumpe(org)termostat(org)termostathus(org)radiator(ebay) men monterte tilbake den orginale igjen og problemet er der fortsattbytta motor på bilen i sommerog alt var reint å fint i motoren når den blei satt iog den ble startet opp når jeg kjøpte den motoren begynner å riste i ny å ne når den er driftsvarm men det gir seg etter noen sekundervil helst slippe og måtte bytte motor engang tilom noen veit om en step by step guide til å bytte topp pakninga på m52b25
powerfulglenn Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Men hadde det ikke vært vann i olja da?:s
bayerks-mach-werk Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Ryker det blått av eksosen di da ? Har du vaska motoren helt å så sett etter eventuelle lekkasjer ? Visst det ikke er lekk, ett sted på en slange eller noe plastikk til kjølevannet så er det vell toppakninfa di som er ryki ja. Prøv å vask motorn så godt det lar seg gjøre for så å starte opp bilen å se etter lekkasje, ryker det tydlig annerledes fra eksosen bak så er jo det godt tegn på toppakning, vist ikke må du vell bare finne fram til ett sted i kjølevæske anlegget det lekker. Man får også sånne sett på biltema hvor du kan trykksette radiatoren sånn at det blir letter å se visst det er en mindre plastdel, med en mini sprekk som bare lekker ved trykk i systemet foreksempel.
bmw cab Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Risting kan ha mange årsaker. Nå har ikke jeg giddet å lest gjennom hele tråden din. Men regner med at du har dobbel vanos. Grunnen til at topp pakning ryker på disse motorene er: Tett veivhusventilasjon og utslitte pakninger i vanos enheten. Så lenge du har dobbel vanos, så er det en ganske enkel jobb å bytte det. Stå på passasjer siden foran og se helt ned ved grenrørene. Bruk godt med lys. Lekker det olje der, så kan jeg garantere deg det at vanos pakninger må byttes, veivhusventilasjon og toppdeksel pakning med div må byttes. Er bilen i tillegg veldig dau under ca 2800-3000 rpm og tørst så er det vanos. Søk litt på nettet ang dine problemer. Som sagt jeg har ikke lest gjennom hele tråden din.
Djwik Skrevet November 20, 2013 Forfatter Skrevet November 20, 2013 Ryker det blått av eksosen di da ? Har du vaska motoren helt å så sett etter eventuelle lekkasjer ? Visst det ikke er lekk, ett sted på en slange eller noe plastikk til kjølevannet så er det vell toppakninfa di som er ryki ja. Prøv å vask motorn så godt det lar seg gjøre for så å starte opp bilen å se etter lekkasje, ryker det tydlig annerledes fra eksosen bak så er jo det godt tegn på toppakning, vist ikke må du vell bare finne fram til ett sted i kjølevæske anlegget det lekker. Man får også sånne sett på biltema hvor du kan trykksette radiatoren sånn at det blir letter å se visst det er en mindre plastdel, med en mini sprekk som bare lekker ved trykk i systemet foreksempel. Risting kan ha mange årsaker. Nå har ikke jeg giddet å lest gjennom hele tråden din. Men regner med at du har dobbel vanos. Grunnen til at topp pakning ryker på disse motorene er: Tett veivhusventilasjon og utslitte pakninger i vanos enheten. Så lenge du har dobbel vanos, så er det en ganske enkel jobb å bytte det. Stå på passasjer siden foran og se helt ned ved grenrørene. Bruk godt med lys. Lekker det olje der, så kan jeg garantere deg det at vanos pakninger må byttes, veivhusventilasjon og toppdeksel pakning med div må byttes. Er bilen i tillegg veldig dau under ca 2800-3000 rpm og tørst så er det vanos. Søk litt på nettet ang dine problemer. Som sagt jeg har ikke lest gjennom hele tråden din. har en enkel vanos motor motorn har ingen lekasjer har ikke sjekka veivhusventilasjonen på bilen motoren ryker men ikke blått mere hvitt å grått og det er samme åssen vær det er for motoren sirkulerer vannet fra kald til varm men der etter så forsvinner kjøle veska og det bobler å koker i ekspansjonstanken til det har dampa bort og ja bilen min føles litt dau under kjøring men det er fordi automaten ikke er helt hundre motoren ellers høres sterk å frisk ut hoved problemet er at kjølevannet forsvinner motoren kan holde tempen lenge på tomgang og varmefint i apparatet også har den gått varm et par ganger når jeg bytta olje på den før jeg monterte den i bilen så var olja som kom ut rein å fin
Djwik Skrevet November 22, 2013 Forfatter Skrevet November 22, 2013 ikke så mye at den lager tåkemen den ryker mer enn normalt
Mr Mykland Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Har du sjekket om det er vann i olja? Tipper mest trolig at det kan være gåen topp pakning
Mr Mykland Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Eller så kan du kjøpe som en sier her oppe i tråden, gå på Biltema å kjøp en sånn som du kan trykk teste radiatoren. Visst det viser seg å være trykk i radiatoren så er toppakninga gåen
Djwik Skrevet November 22, 2013 Forfatter Skrevet November 22, 2013 olja er helt strøken får ikke vann i den det er trykk i kjøle systemet for den ebay radiatoren begynte å bule ut i toppen av ekspansjons tanken når når bilen sluttet å varme i apparatet og gå varmalt vannet blir jo trykt ut av ekspansonslokket på radiatoren under kjøring hjelper null å nada å stå lufte og fylle på for det kommer bare ut igen etter noen min foss kokende å dampende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå