Hellems, E30 Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Jeg har orginal speedmeter type men forrige eier byttet motor og etter det har den ikke fungert, vet ikke om den fungerte under hans eie men, aldri mitt. er det noen som har kobling skjema til turtelleren. regner med at den måleren under for L fungerer om jeg reparerer turteller. Er E30 320i 86mod
argi520dat Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Jeg har dessverre ikke kunnskapen for å løse problemet ditt, men dette skulle vel egentlig ikke ha noe med motoren å gjøre,.....? Sjekket for løse ledninger f.eks ved/på girkassen?
Hellems, E30 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 Nei det bilde bare la jeg til. jeg har sjekke mye av ledninger, har byttet motor og ledningsnett så. men vet ikke hvor ledningene til "turtellern" fører. sjekket alt bak speedmeter og chip. skulle hatt et enkelt koblingskjema på turtellern:) det har jeg ikke klart og finne noen steder.. jeg trooor den måler turtallet med coilen eller den føleren på veivhjulet foran.
terminator Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 dette er jo et problem som kommer igjen , ved motorbytte i e30. søkpå "turteller e30" i dette forumet, så får du nok opp flere forslag til ting du kan sjekke.
Hellems, E30 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 Det er det ja. okei, takk for hjelpen:)
sm0k3d Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Hvis det er selve turtelleren i dashen, så har jeg til m20 fra e34.
Hellems, E30 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 er det samme som på E30? får undersøke litt så tar jeg kontakt;)
Hellems, E30 Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 var et annet problem her.. noen har klipt kablene og jeg finner ikke igjen ledningene fra speedometer, har finni riktig ledninger bak hanske rommet i en 3stikk(vil det si preface?) riktig at 2 ledninger med strøm skal være til turteller? blir mindre volt når jeg får turtall. eneste jeg trenger da er og finne ut HVILKEN stikk bak speedometeret ( blå-gul-hvit ) som er til turtelleren. har prøvd og søke nok nå men ingenting om de stikkene.. noe hjelp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå