Skuseth Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Etter lengre tid opphold i bilskruing pga helse problem så er jeg endelig igang igjen Bilen er ferdig rustsveiset, sveiset inn bakvegg i bilen å klar for å begynne på bur Kjøpte "grunnleggende" bur fra pedersen og tenkte å kjøpe til flere rør for å få en litt mer grom look i bilen Karosseri: Rust sveiset, Jekkfester å dørk framme, noe dørk bake, dempertårn bake, Innerskjermer framme, Custom bakvegg. Skal kappe vekk reservehjulsbrønn og sveise inn plate, for feste til fuelcell. Motor: S38B36 turbo! Smidde JE stempel 94 borring Smidde Motornord råder PPF Raceventiler 39mm og 33mm PPF Racefjøre med chrome retainers Gørdel fra PPF Coopering pakning fra PPF PPF Innsug PPF Turbogrenrør 2*PPF Wastegates Nuke perfomance fuel rail Bosch 880 dyser Aeromotive bensinpume (står fram på kamdrevet) leverer bensin til 2700hk Oljekjøler 19 raders fra PPF Custom oljefilterhus (Festet i innerskjermen) Custom Motorfester Msd Ls1 coiler Balansert 3,6 veiv XSPOWER intercooler Driverk: E34 M5 Bakstilling E34 forstilling FL 4 lastebil gearkasse med adapter plate Tilton hydraulisk utløserlager Tilton 3 skiva clutch Lastebil mellom aksling (ikke delt) Bmw 750 bremser foran E34 M5 3,6 bremser bak Hydraulisk håndbrekk Sånn va den før jeg demonterte igjen for å lakke å sveise rust å bur Nye Ventiler fra ppf Blokka som ska skiftes ut pga riper... Råder og stempel Nye ventil styringer i toppen gjør godt Ny plana topp hos Red Racing motortechnic Nydelig øyefang av en motor Godt tilpassa i E28'n Prøvde på nokke spinne felga Bilen blir diamant svart me sånn farge bur, felga og dekor++ Bakveggen ferdig sveisa Stabstag foran fått seg litt farge Fått sveisa til dørkplate rusta rundt gasspedalen med :/
Jørgen-A Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Ka da ikke legge ut dette uten bilder! Lastebil girkasse? Blir ikke den vanskelig og få i gir når turtallet dobler seg flere ganger?
Pedi Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Høres nå uansett utrolig rått ut! Men hva er dette da?? Ingen bilder??? kom'aaaaann!!!
Skuseth Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Skrevet Februar 8, 2013 Ska få tatt noen bilder i helga å legge ut Nei går fint å få den i gir men den er jo lavt giret så toppfarten er sikkert ikke mer enn 250 Girkassa sto på en grøn evo merc me s38 turbo å funket veldig bra da Har M535 210 diff me 3.07 utveksling på bilen min nå så regner me det flytter på seg
Jørgen-A Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Tøft. Har sett den benzn på gatebil en gang ja. Hvilken turbo kjører du med? Er det du som har gamle dynapacen til bjørnstad? Ta bilder av girkasse patenten og da. Og har du bremsa mye?
Skuseth Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Skrevet Februar 8, 2013 Ja den var der ett par ganger Har ikke turbo enda:/ mangler en del deler før den ett opp å går. Må ha ny blokk blandt annet, slipe ventil seter å settes sammen igjen, å få den i bil så d er mulig å koble opp sprut Ska ta bilde av gir kasse opplegget ja er ikke montert på bil men tar bilder av kassa å adapter plata Den har vært bremset til 702 hk og 935 nm på hjula på bensin @ 1,7 bar Men eksosen var for liten så blei ikke mer den gang Var pyramideringer før men ska skifte blokk som sagt så går over til coopering. Om noen vet om ei 3,6 blokk me overfall så må dere hyle ut Dynapack'en endte opp i batnfjorden tror e
Jørgen-A Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Ok. Jeg har en god del s38 deler igjen så bare si fra om du trenger noe. Har ikke blokk da desverre. Har veiv om dutrenger det. Effektmålet nå da?
Skuseth Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Skrevet Februar 8, 2013 Okei supert trenger ikke veiv akkuart for øyblikket Målet er å runde 1000 hk på hjula på maks.. men kjøre på 800-850 Mye ombyging på blokk om jeg skal bruke 3.5 blokk fra e34?
Haakjin Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Denne er subscribed! Gleder meg til bilder. Men angående blokk, kan du ikke bruke vanlig M30 3.5 blokk da? Bare borre opp det kjølerøret(?) i bakkant som S38 har? Isåfall, da har jeg en tom blokk fra M30B34 som du kan kjøpe. Bor i Kristiansund.
Jørgen-A Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Okei supert trenger ikke veiv akkuart for øyblikket Målet er å runde 1000 hk på hjula på maks.. men kjøre på 800-850 Mye ombyging på blokk om jeg skal bruke 3.5 blokk fra e34? Du kan bruke b35 blokk ja. Du må fikse oljeretur røra bak på eksos siden og plugge ett hull på toppen av blokka. Det står en plugg der orginalt på s38 blokka så du ser hvordan det skal være. Og olje røra kan du bare kjøre rett i bunnpanna så slipper du lage hull i blokka. 1000whp er fint. hvilken turbo har du tengt og kjøre med da?
Skuseth Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Skrevet Februar 8, 2013 Ja vet at flere som bruker de, men har liksom ikkje tenkt over om d e mye styr å bygge om Men da går e for b35 blokk mye billigere å myye letter å få tak i Ja finner vel ut av det Korsen det går me registeret å sånn dag ? e ikkje der andre innfestninge til skinne på 3,6 enn 3.5 `? Tenkte nokke presision da.. om ikke du har noe bra å anbefale ? må ha minimum ar 1.0 Haakjin det må være fra e34 535 å ikkje e28 535
Skuseth Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Skrevet Februar 8, 2013 Fant fram nokke gamle å nokken nye bilde fra pc å telefon )
Haakjin Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Skyt meg om jeg tar feil. Men B34 og B35 har samme blokka, samme boring hvertfall! Nei , foresten. Er vell andre innganger til oljefilterhus
Jørgen-A Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 og viktigst av alt di har forskjelig støp. tykkere syll vegger i b35 blokka. register skinnene passer fra 3,6.ang turbo så funker pt7675 billet fint da. greier vel akurat 1000whp med kjempe register på s38. står en slik i m5en til vs bla.og ppf bremsa nylig en med 960whp vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå