Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter lengre tid opphold i bilskruing pga helse problem så er jeg endelig igang igjen :)

Bilen er ferdig rustsveiset, sveiset inn bakvegg i bilen å klar for å begynne på bur :)

Kjøpte "grunnleggende" bur fra pedersen og tenkte å kjøpe til flere rør for å få en

litt mer grom look i bilen :)

Karosseri: Rust sveiset, Jekkfester å dørk framme, noe dørk bake, dempertårn bake,

Innerskjermer framme, Custom bakvegg.

Skal kappe vekk reservehjulsbrønn og sveise inn plate, for feste til fuelcell.

Motor: S38B36 turbo!

Smidde JE stempel 94 borring

Smidde Motornord råder

PPF Raceventiler 39mm og 33mm

PPF Racefjøre med chrome retainers

Gørdel fra PPF

Coopering pakning fra PPF

PPF Innsug

PPF Turbogrenrør

2*PPF Wastegates

Nuke perfomance fuel rail

Bosch 880 dyser

Aeromotive bensinpume (står fram på kamdrevet) leverer bensin til 2700hk

Oljekjøler 19 raders fra PPF

Custom oljefilterhus (Festet i innerskjermen)

Custom Motorfester

Msd Ls1 coiler

Balansert 3,6 veiv

XSPOWER intercooler

Driverk:

E34 M5 Bakstilling

E34 forstilling

FL 4 lastebil gearkasse med adapter plate

Tilton hydraulisk utløserlager

Tilton 3 skiva clutch

Lastebil mellom aksling (ikke delt)

Bmw 750 bremser foran

E34 M5 3,6 bremser bak

Hydraulisk håndbrekk

Sånn va den før jeg demonterte igjen for å lakke å sveise rust å bur :)

shyap0oi3jl74tbvunk2.jpg

Nye Ventiler fra ppf :)

3ajigqqfrk1hwlmfq0t0.jpg

Blokka som ska skiftes ut pga riper...

hodx1gd6u530d0spm887.jpg

Råder og stempel :D

21w0xtgt5pb878hfnsvk.jpg

Nye ventil styringer i toppen gjør godt :)

mex02mvm6l0r2f058i8h.jpg

Ny plana topp hos Red Racing motortechnic :)

34zp2jvegdnmunsgyzhf.jpg

Nydelig øyefang av en motor :D

y6ad1srjgt03tor69j8f.jpg

Godt tilpassa i E28'n :)

7b6ujgrzli2cbrfxbnzs.jpg

Prøvde på nokke spinne felga :)

6kx4f00nnn9pj29e2sdq.jpg

Bilen blir diamant svart me sånn farge bur, felga og dekor++ :)

hn74up897muhdy7llu0b.jpg

Bakveggen ferdig sveisa :)

urornit8tqmiyiu8vecy.jpg

Stabstag foran fått seg litt farge :P

x5wkd8p8se6neyf0g780.jpg

Fått sveisa til dørkplate :) rusta rundt gasspedalen med :/

n44tirp0kplardw3s231.jpg

Skrevet

Ska få tatt noen bilder i helga å legge ut :)

Nei går fint å få den i gir :) men den er jo lavt giret så toppfarten er sikkert ikke mer enn 250 :P

Girkassa sto på en grøn evo merc me s38 turbo å funket veldig bra da :)

Har M535 210 diff me 3.07 utveksling på bilen min nå så regner me det flytter på seg :)

Skrevet

Tøft. Har sett den benzn på gatebil en gang ja. Hvilken turbo kjører du med? Er det du som har gamle dynapacen til bjørnstad? Ta bilder av girkasse patenten og da. Og har du bremsa mye?

Skrevet

Ja den var der ett par ganger :)

Har ikke turbo enda:/ mangler en del deler før den ett opp å går.

Må ha ny blokk blandt annet, slipe ventil seter å settes sammen igjen, å få den i bil så d er mulig å koble opp sprut :)

Ska ta bilde av gir kasse opplegget ja :) er ikke montert på bil men tar bilder av kassa å adapter plata :)

Den har vært bremset til 702 hk og 935 nm på hjula på bensin @ 1,7 bar :)

Men eksosen var for liten så blei ikke mer den gang :)

Var pyramideringer før men ska skifte blokk som sagt så går over til coopering.

Om noen vet om ei 3,6 blokk me overfall så må dere hyle ut :P

Dynapack'en endte opp i batnfjorden tror e :)

Skrevet

Okei :) supert :) trenger ikke veiv akkuart for øyblikket :)

Målet er å runde 1000 hk på hjula på maks.. men kjøre på 800-850 :)

Mye ombyging på blokk om jeg skal bruke 3.5 blokk fra e34?

Skrevet

Denne er subscribed! Gleder meg til bilder.

Men angående blokk, kan du ikke bruke vanlig M30 3.5 blokk da? Bare borre opp det kjølerøret(?) i bakkant som S38 har? Isåfall, da har jeg en tom blokk fra M30B34 som du kan kjøpe. Bor i Kristiansund.

Skrevet
Okei :) supert :) trenger ikke veiv akkuart for øyblikket :)

Målet er å runde 1000 hk på hjula på maks.. men kjøre på 800-850 :)

Mye ombyging på blokk om jeg skal bruke 3.5 blokk fra e34?

Du kan bruke b35 blokk ja. Du må fikse oljeretur røra bak på eksos siden og plugge ett hull på toppen av blokka. Det står en plugg der orginalt på s38 blokka så du ser hvordan det skal være. Og olje røra kan du bare kjøre rett i bunnpanna så slipper du lage hull i blokka. 1000whp er fint.:) hvilken turbo har du tengt og kjøre med da?

Skrevet

Ja vet at flere som bruker de, men har liksom ikkje tenkt over om d e mye styr å bygge om :P

Men da går e for b35 blokk :) mye billigere å myye letter å få tak i :P

Ja finner vel ut av det :)

Korsen det går me registeret å sånn dag ? e ikkje der andre innfestninge til skinne på 3,6 enn 3.5 `?

Tenkte nokke presision da.. om ikke du har noe bra å anbefale ? ;) må ha minimum ar 1.0 :)

Haakjin det må være fra e34 535 å ikkje e28 535 :)

Skrevet

og viktigst av alt di har forskjelig støp. tykkere syll vegger i b35 blokka. register skinnene passer fra 3,6.ang turbo så funker pt7675 billet fint da. greier vel akurat 1000whp med kjempe register på s38. står en slik i m5en til vs bla.og ppf bremsa nylig en med 960whp vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...