janker1975 Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 hei er det noen som har montert en sirkulasjons pumpe for å få bedre sirkulasjon i kjølevannet?? hvor er det den skal montere den inn. og er også intriser i noen bruksanvisning for jeg fikk tak i en pumpe på bmw verksted men jeg hvet ikke hvor den skal monteres inn.....
Xavi0n Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Kan jeg spørre hvorfor du skal ha denne montert inn? Hvis bilen din blir for varm kan du heller sette på et større reimhjul på vannpumpa ( For økt RPM på vannpumpa, så fremst denne tåler det). Hvis du setter på ei elektrisk pumpe for at bilen ikke skal gå varm på tomgang ( for eksempel) og denne står på 100 l/t konstant. Hvis da den interne vannpumpa pumper 75 l/t på tomgang vil den interne pumpa virke som en brems og du vil flytte marginalt mer en 75 l/t
jpse36 Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Kan jeg spørre hvorfor du skal ha denne montert inn? Hvis bilen din blir for varm kan du heller sette på et større reimhjul på vannpumpa ( For økt RPM på vannpumpa, så fremst denne tåler det).Hvis du setter på ei elektrisk pumpe for at bilen ikke skal gå varm på tomgang ( for eksempel) og denne står på 100 l/t konstant. Hvis da den interne vannpumpa pumper 75 l/t på tomgang vil den interne pumpa virke som en brems og du vil flytte marginalt mer en 75 l/t jeg tipper at han sliter med å få varme i varmeapperatet på tomgang, disse bilene er kjent for det. jeg har tenkt tanken med sirkulasjonspumpe selv. e30 318is har jo dette orginalt montert ved registeret, mulig du kan bruke den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå