Gå til innhold

2000 mod E39 523i - feilkoder, kat og chip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey! har noen ting jeg lurer på her,

1: Fikk opp en hel del feilkoder på bilen:

"202 - Fuel trim bank 1 control limit"

"203 - Fuel trim bank 2 control limit"

"228 - Fuel trim bank 2, permissible range exceeded"

"227 - Fuel trim bank 1, permissible range exceeded"

Etter endel søking her inne og på andre forum har jeg kommet fram te at det sannsynligvis er feil i luftmengdemålern eller lambdasonden som sitter før katalysatorn, høres det sannsynlig ut?

Har ikke så avansert feilsøkeverktøy at jeg finner ut om den slår ut på for mager eller rik blanding...

I tillegg var det koder for feiltenning på 3 sylindre, dette fiksa seg ved noe så enkelt som å bytte plugger.

2: Ska ta bort katalysatorn, ikke noen som tilfeldigvis veit diametern på eksosrøret før og etter katalysatorn? kan jo måle selv, men om noen veit så kan jeg spare litt tid, får den ikke på bukk før til helga igjen :) Edit: fant ut at katalysatorn sitter i selve eksosmanifolden, så tviler på at det går å erstatte den med ett rør.

3: Har chip noen som helst effekt på denne bilen? chip er jo ikke kjent for å gjøre underverker på motorer uten pustehjelp. ser fleire plasser på nett at chiptunere viser benkepapir på at chippen deres gir rundt 20hk og 30 nm ekstra ? er detta tilfelle? :?

Skrevet

fant ut at katalysatorn sitter i selve eksosmanifolden, så da blir det jo kanskje litt vanskelig å erstatte den med ett åpent rør..

men hadde fortsatt satt pris på om noen hadde noe å si om det andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...