Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har tips/framgangsmåte på hvordan man fjerner rust fra en Bmw 523iA e39 sedan, i fargen svart?

Det er rust på de vanlige stedene, altså på ved dørkarmer og bagasjeluke. Men ang. bagasjeluken tenker jeg at jeg finner en ny hos en skraphandler.

Takk på forhånd for svar! :)

Skrevet

Hei, eneste måte å bli kvit med rust er å kjære det vekk og sveise ny blekk på stedene det er rust. Det finnes jo haugevis av produkter som lover å stoppe rust angrep. Men det er bull fra start til slutt. Det er mange som prøver å slipe vekk rust så mye som mulig og behandle det med ”rust stopp” eller noe annet mirakel stoff og sparkle opp og lakkere opp igjen, det kan se bedre ut en stund men når det ikke er gjort noe på baksiden av rust stedet så kommer det igjen i løpet av 3-6 mnd og som regel da er det ordentlig hull der. Masse bortkastet arbeid og penger.

Hvis du bor i Østfold så kunne jeg hjelpe med sveising, har 25 års erfaring med det.

Hilsen Ilkka

Skrevet

Ja rusten kommer bestandig igjen uansett hvor flink du har vært til å fjerne den,som sagt over her har e39 noen svake punkter der rusten kommer innenfra,spesiellt ved skiltlys og område rund skiltet bak,pluss ved tanklokk og nederst på dører,andre steder så slipper du det hvis du er nøye med vask og regelmessig polering.

Skrevet
hvis man sliper det helt rent og har på syregrunning burde jo dette holde?

Som regel får du ikke slipt den godt nok. Sandblåsing er det eneste som duger, men er det bra med rust, så blir det så tynt i plate at du må reparere det uansett. Vanlig plate tykkelse er ca 0.7-0.9mm, og har det vært rust angrep så halveres tykkelsen fort. Og har det vert en liten gjennomslag så har det allrede begynt å ruste innenfra. Om de små rustpartiklene som blir igjen får oksygen så begynner det ruste igjen. Derfor er det uansett bedre å skjære bort og sveise opp med ny plate. Men nå mener jeg ikke rust merker på panseret etter steinsprut, de går an å slipe bort, eller sandblåse med punkt blåsing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...