Dralle Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 åkei, får pusse ned igjen da men visst jeg bruker rustmelk først og så syregrunning så skal det vel bli bedre ? Syregrunning brenner du bort når du sveiser... De har nok sveisegrunning på Wurth. På broren min sin brukte vi en kombinasjon av Ferrobet og sandblåsing for å få det helt rent før sveisegrunning ble påført. Husk sveisegrunning på begge platelag.
stian525 Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Ja har kjøpt sveisegrunning, men skal dra ivei å kjøpe rustmelk i morgen:) så får bare pusse ned igjen og gjøre det bedre
Dralle Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Ser nå jeg ikke hadde lest alt som var skrevet skikkelig ja
Pedi Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Syregrunning er et produkt jeg ikke kjenner til. Har du et bilde av boksen til dette stoffet? Så lenge du ikke bruker Zink-grunning, så er jeg fornøyd. Etter ferdig sveis, bør du sandblåse sveiser og smelle på med 2k-epoxy...
Haakjin Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Jeg har wurth rustmelk hjemme stian, bare dra å hent det. Og som ivar skriver, kjøp deg en boks med 2k epoksy på bilxtra å ha over sveiser etter du er ferdig, men bra du kappa ut så mye å fikk tatt det
stian525 Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Syregrunning er et produkt jeg ikke kjenner til. Har du et bilde av boksen til dette stoffet?Så lenge du ikke bruker Zink-grunning, så er jeg fornøyd. Etter ferdig sveis, bør du sandblåse sveiser og smelle på med 2k-epoxy... bruker ikke zink-grunning nei, har dårlig erfaring med det. skal ordne med bilde av syregrunningen skal dra å kjøpe 2k-epoxy, å det skal brukes kun på sveisene? Jeg har wurth rustmelk hjemme stian, bare dra å hent det. Og som ivar skriver, kjøp deg en boks med 2k epoksy på bilxtra å ha over sveiser etter du er ferdig, men bra du kappa ut så mye å fikk tatt det har du overflod av rustmelk da, visst ikke så kjøper jeg selv måtte jo kappe ut såppas, var mere rust enn det så ut til å være
Haakjin Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Du kommer ikke til å bruke mye melk, og jeg har en liter epoksyen bruker du egentlig på alt bart metall etter du er ferdig sveisa og ikke skal tilføre noe særlig mer varme til ståle. Sveisegrunning overalt der du ikke kommer til etter du har sveisa, altså under platene og der du skal legge sveisen.
stian525 Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 ja åkei da kjøper jeg bare epoksy da så låner jeg litt melk av deg
Pedi Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Du kommer ikke til å bruke mye melk, og jeg har en liter epoksyen bruker du egentlig på alt bart metall etter du er ferdig sveisa og ikke skal tilføre noe særlig mer varme til ståle. Sveisegrunning overalt der du ikke kommer til etter du har sveisa, altså under platene og der du skal legge sveisen. Enig. Men optimalt sett kunne du hatt epoxy på alt etter sveising. Jeg har det feks på alle flater på den nye E28-delene mine, før lakkering.
stian525 Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Da har jeg gått til innkjøp av rustmelk/rustomvandler, ble ikke wurth da de ikke hadde mere igjen. Så blir å prøve hammerrite sin rustomvandler, skal ikke si om den er dårligere eller bedre enn wurth sin, men billigere var den vertfall ikke men jeg tok å pusset ned igjen det arbeidet jeg hadde begynnt med, smurte på hammerrite'n og fikk skrapet asfaltmatter innvendig idag. så klart til behandling innvendig også. Så kommer det ny turbo osv. i morgen har da kun hatt på dette stoffet der det ikke var mulig å få fjernet all rust. skulle gjerne ha sandblåst det, men sandblåse utstyret er ikke opperativt for øyeblikket..
stian525 Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 her har det vært lite med oppdateringer desverre, grunnet skolegang og lite med tid så har det ikke gått så fort Men litt har jo blitt gjort Har nå bygd opp en motor helt ifra bunnen av Har byttet: Rådelager, veivlager, stempelringer, honet sylindrene, overhalet toppen (slipet ventilseter og ventiler), byttet ventilløfterene, Skiftet allt av pakninger, tetninger på hele sulamitten Ny vannpumpe, trykktestet brennstoffventiler, lakkert opp blokk og andre deler, ny regreim og mye annet som jeg ikke kommer på i farten Selve karroseriet er det ikke gjort mye på enda, mangler kun motorkraft for å få kommet seg på eu kontroll Etter det ligger det coilovers, m5 leppe og skinninteriør og venter på å bli montert Felger som kommer på er uvisst enda Mvh. Stian Skal prøve å få til litt mere oppdateringer fremover
stian525 Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 Her er et lite bilde av motoren, straks klar for montering
stian525 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 da har det skjedd litt i det siste her. Har montert sammen motor og montert det i bilen. Har påbegynnt innkjøring av motor, og allt har fungert perfekt de første 50mil. har strevet mye med elproblemer i bilen, men fant ut at det var jumpet over ei jordings ledning i kabelstokken, så nå er det nesten ikke noe feil igjen. har gjort den klar for eu kontroll nå, å etter eu kontroll så var det visst snakk om hellakkering uvisst når lakkering blir, men lakkering blir det Er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha, vil ha rød men er så mye å velge i noen innspill?Skal legge ut noen bilder snart om hvordan det ser ut Mvh. Stian Moe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå