Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
åkei, får pusse ned igjen da :)

men visst jeg bruker rustmelk først og så syregrunning så skal det vel bli bedre ?:)

Syregrunning brenner du bort når du sveiser... De har nok sveisegrunning på Wurth. På broren min sin brukte vi en kombinasjon av Ferrobet og sandblåsing for å få det helt rent før sveisegrunning ble påført. Husk sveisegrunning på begge platelag.

Skrevet

Syregrunning er et produkt jeg ikke kjenner til. Har du et bilde av boksen til dette stoffet?

Så lenge du ikke bruker Zink-grunning, så er jeg fornøyd. Etter ferdig sveis, bør du sandblåse sveiser og smelle på med 2k-epoxy...

Skrevet

Jeg har wurth rustmelk hjemme stian, bare dra å hent det. Og som ivar skriver, kjøp deg en boks med 2k epoksy på bilxtra å ha over sveiser etter du er ferdig, men bra du kappa ut så mye å fikk tatt det :D

Skrevet
Syregrunning er et produkt jeg ikke kjenner til. Har du et bilde av boksen til dette stoffet?

Så lenge du ikke bruker Zink-grunning, så er jeg fornøyd. Etter ferdig sveis, bør du sandblåse sveiser og smelle på med 2k-epoxy...

bruker ikke zink-grunning nei, har dårlig erfaring med det.

skal ordne med bilde av syregrunningen :)

skal dra å kjøpe 2k-epoxy, å det skal brukes kun på sveisene?

Jeg har wurth rustmelk hjemme stian, bare dra å hent det. Og som ivar skriver, kjøp deg en boks med 2k epoksy på bilxtra å ha over sveiser etter du er ferdig, men bra du kappa ut så mye å fikk tatt det :D

har du overflod av rustmelk da, visst ikke så kjøper jeg selv :)

måtte jo kappe ut såppas, var mere rust enn det så ut til å være :)

Skrevet

Du kommer ikke til å bruke mye melk, og jeg har en liter :D epoksyen bruker du egentlig på alt bart metall etter du er ferdig sveisa og ikke skal tilføre noe særlig mer varme til ståle. Sveisegrunning overalt der du ikke kommer til etter du har sveisa, altså under platene og der du skal legge sveisen.

Skrevet
Du kommer ikke til å bruke mye melk, og jeg har en liter :D epoksyen bruker du egentlig på alt bart metall etter du er ferdig sveisa og ikke skal tilføre noe særlig mer varme til ståle. Sveisegrunning overalt der du ikke kommer til etter du har sveisa, altså under platene og der du skal legge sveisen.

Enig.

Men optimalt sett kunne du hatt epoxy på alt etter sveising. Jeg har det feks på alle flater på den nye E28-delene mine, før lakkering.

Skrevet

Da har jeg gått til innkjøp av rustmelk/rustomvandler, ble ikke wurth da de ikke hadde mere igjen.

Så blir å prøve hammerrite sin rustomvandler, skal ikke si om den er dårligere eller bedre enn wurth sin, men billigere var den vertfall ikke ;)

men jeg tok å pusset ned igjen det arbeidet jeg hadde begynnt med, smurte på hammerrite'n og fikk skrapet asfaltmatter innvendig idag. så klart til behandling innvendig også.

Så kommer det ny turbo osv. i morgen :D

zaq6j5k9thj78kxgu3ih.jpg

dsjiosco17hf8m7ogbjw.jpg

har da kun hatt på dette stoffet der det ikke var mulig å få fjernet all rust. skulle gjerne ha sandblåst det, men sandblåse utstyret er ikke opperativt for øyeblikket..

• 4 months later...
  • 5 months later...
Skrevet

her har det vært lite med oppdateringer desverre, grunnet skolegang og lite med tid så har det ikke gått så fort :) 
Men litt har jo blitt gjort :) 
Har nå bygd opp en motor helt ifra bunnen av :) 
Har byttet: Rådelager, veivlager, stempelringer, honet sylindrene, overhalet toppen (slipet ventilseter og ventiler), byttet ventilløfterene, Skiftet allt av pakninger, tetninger på hele sulamitten :) 
Ny vannpumpe, trykktestet brennstoffventiler, lakkert opp blokk og andre deler, ny regreim og mye annet som jeg ikke kommer på i farten :)
Selve karroseriet er det ikke gjort mye på enda, mangler kun motorkraft for å få kommet seg på eu kontroll :) 
Etter det ligger det coilovers, m5 leppe og skinninteriør og venter på å bli montert :) 
Felger som kommer på er uvisst enda :)

Mvh. Stian 
Skal prøve å få til litt mere oppdateringer fremover

• 4 weeks later...
Skrevet

da har det skjedd litt i det siste her. Har montert sammen motor og montert det i bilen. Har påbegynnt innkjøring av motor, og allt har fungert perfekt de første 50mil. :)
har strevet mye med elproblemer i bilen, men fant ut at det var jumpet over ei jordings ledning i kabelstokken, så nå er det nesten ikke noe feil igjen. :)
har gjort den klar for eu kontroll nå, å etter eu kontroll så var det visst snakk om hellakkering :) 
uvisst når lakkering blir, men lakkering blir det :)
Er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha, vil ha rød men er så mye å velge i :) noen innspill?
Skal legge ut noen bilder snart om hvordan det ser ut :)

Mvh. Stian Moe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...