diesel-power82 Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Lurer på å få kjøpt inn fire dekk til 18" snart,men må få eliminert støy denne gangen jeg kjøper dekk. Har sett på Falken dekk,noen som kan dele støyerfaringene sine her så setter jeg pris på det.
Bimmer327tic Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Hadde Falken fk452 tidligere på min bil. Det var lite støy av de til og begynne med, men mot slutten av sommeren når jeg hadde slitt av ett par mm av dekkene så var det et grusomt spetakkel. Hørtes ut som hjullager og alt var gåent. Michelin har som regel lite dekk støy, men det blir jo en annen prisklasse også. Du får som regel det du betaler for
MRslow Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Kuhmo eller nankang ns-20 om du skal ha ok billigdekk, er sikkert en million forskjellige meninger..Jeg blir i alle fall å gå for nankang ns-20 på min NS-2 støyer mer og er ikke særlig bra...
eilefsen Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Om du skal ha støyfrie dekk, for det første se bort fra alle dekk med v-mønster. Deretter så har hardheten på gummin mye å si. Se gjerne på treadwear, jo lavere, jo mykere gummi. Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i dekk, mem Goodyeat Eagle F1 Assymetric er et veldig godt dekk, som jeg setter på lik linje med Michelin Pilot Sport3, bare til en litt hyggeligere pris. Falken har jo også kommet med et nytt dekk nå, fk453 som er uten v-mønster. Dette tekte jeg å prøve i år.
diesel-power82 Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Da blir nok continental bak og falken uten v-mønster foran,må samtidig si det overrasker meg hvor mye dekkstøy jeg har inni e39 touring,hører tydelig bakdekkene som er nordmann pigg. Skal få tak i støydemping på boks, å dekke hjulhusene inni på hver side bak. Takk for svar folkens!
bjalle Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Skal du ha 18"dekk så anbefaler jeg ikke Conti,dekkene er bra men de ustabile på norske veier(sporing),Sett falken rundt hele så får du bedre komfort.Og kjøp for all del ikke V mønster (=støy)uansett dekkmerke.
enverl Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Om du skal ha bra dekk til en grei pris så anbefaller jeg Vredstein. Av erfaring så tåler ikke billigdekk(nankang osv) høy vekt, varme og lengre turer på en gang. Monterte på et sett med Vredstein (husker ikke hvilken), og kjørte ca 5000 km i sommer uten noen form for problemer. Jeg synes de var bra på støy, komfort og ikke minst synes jeg de var utmerket ved mye regn. Da jeg hadde billigdekk opplevde jeg stadig deformerte dekk.
Kjell Z3 Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Skal du ha 18"dekk så anbefaler jeg ikke Conti,dekkene er bra men de ustabile på norske veier(sporing),Sett falken rundt hele så får du bedre komfort.Og kjøp for all del ikke V mønster (=støy)uansett dekkmerke. Conti sport sporer ikke mye på mine biler (E39 og Z3) så den påstande er jeg ikke enig i. Jeg har 225/45/17 foran på Z3 og 235/45/18 foran på E39
diesel-power82 Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Konkret å bra dekk-review enverl,skal se litt på vredenstein. Sporing glemte jeg å ta i betraktning,lenge siden jeg har hatt store hjul med lite gummi:) Sporing er et helvete,felgene er 9,5 brede, var inne på 275.35-18" bak å 255.40-18" foran. HAr sett e39 med samme hjul som har denne dim å 275 går jamt med bakhjula,hverken ballong eller strekk. Foran blir det strekk med 255,men det må til da alle fire felga er 9,5. Dette vil vel sikkert spore uansett pga bredden fremme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå