martin.bjo Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Har en 2007 modell BMW 118d som jeg har litt problemer med. Når jeg ligger i stabil fart oftest rundt 80km/t, og holder gassen svakt inne for å holde stabil fart. Når jeg ligger rundt 1500-2000 rpm så lugger motoren. Det kjennes ut som det gasser litt på og stopper igjen. Noen som vet hva dette kan være? Takk for tilbakemeldinger.
gk740ia Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Har samme bil og modell selv og bruker også å ha slik lugging, men hovedsaklig på vinteren. Tok det opp med Bmw og fikk beskjed om å ta en litt lengre kjøretur for å få brent rent partikkelfilteret. Gjorde det og lugging ble borte. Dette har ikke skjedd i sommerhalvåret, men spesielt på vinteren i de kaldeste periodene med litt for mye småkjøring. Tydeligvis blir ikke partikkelfilter varmt nok til å brenne reint ved slik "småkjøring" på kalde vinterdager. En ting er sikkert at partikkelfilter er no jævla dritt som aldri skulle vært oppfunnet.
martin.bjo Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 Takk for svar. Snakket med noen erfarne mekanikere på BMW, de sa det var regenerering av partikkelfilteret, og at dette var normalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå