Gå til innhold

kakkling i motor. se video...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt meg ny bil. 525tds manuell 92mod e34. den kakkler en del. forige eier sa at det var rådebank men kan ikke finne noe som tyder på dette. han sa han nyrlig var av med toppen og skiftet toppakning. kan det være at han har satt registeret en tann feil? den er tungstartet når den er kalt (nye glødeplugger) og den ryker en del. har vært ut og kontrolert dysene. er nå nye dysespisser. har filmet så dere får høre.

håper på god hjelp hær

videoen kommer. må bare få lastet den opp. tar tid. men hva tror dere uten at dere har sett videoen til og begynne med. kakling i motor

Skrevet

vi fant ut at tikkingen muligens skylte rådebank og stempel alikevell. så løsningen min bli da og skifte motor. jeg hadde motor stående. blokk og topp. nå er jeg ferdig med og skifte men det kakler da faaen meg enda!!! bli iritert på bilen. nå kakler det når jeg gir gass fort men ikke når jeg gasser rorlig opp. kunn ved fort gasspådrag. men kaklingen er det sakke. dieselpompen er også skiftet.

det kan jo ikke være råder og stempel på begge to. det har jeg veldig dårlig tro for. det må være noe annet. den motoren som står i nå kjøpte jeg av blaster hær inne og han sa at motoren gikk som en klokke.

er det ingen som har peiling på dette????

Skrevet

den lyden som er på videoen er hvertfall nesten garantert rådebank. riv av bunnpanna og sjekke rådelagrene så ser du det fort, på den gamle motoren altså. og om lyden er helt lik så vil jeg tro det er samme feil :P

Skrevet

Høres mere ut som register feil syns nå jeg:p

Rart det skal være rådebank i begge motorene...

Har slitt med det samme selv på en 325tds og det var kammen 1tann feil så stempelet på 1sylinder tok oppi en ventil:)

Syns den lyden var prikk lik:p

Hørtes ut som rådebank hos meg og...

Ta av toppen så ser du om det er en blank ring på toppen av et stempel:)

Skrevet

nå er motoren som jeg tokk ut av bilen plukket sund bit for bit. register var riktig. rådelager så bra ut, stempel og kryssbolt så bra ut, sylindervegger så bra ut. så rett og slett ingen ting galt. sjønner virkelig ikke hva som er galt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...