Gå til innhold

Problemer med bakruter - 1997 E39 520i

JVMyhre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med bakrutene på bimmern, dem går hverken opp eller ned ved hjelp av bryterene, men jeg hører at rute-motoren går når jeg trykker på knappen. Den ene av rutene sklir ned av seg selv under kjøring, ved humper og slik, så da må jeg dra den opp igjen.

Hva kan være galt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg ein tur ut i bilen og ta av dørtrekket og sjå om ruteglasset er på plass i styreskinnene og den som holder ruta oppe og eller nede,,, tror nok du vil bli kvitt problemet da

Ja har tenkt tanken, men denne isolasjonsgummien(?) som er bak trekket, er det bare og rive av den? Trenger jeg nytt lim for og få den på igjen?

Merkelig at den skulle hoppe av på begge sider da, om det er dette som skulle være problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg ein tur ut i bilen og ta av dørtrekket og sjå om ruteglasset er på plass i styreskinnene og den som holder ruta oppe og eller nede,,, tror nok du vil bli kvitt problemet da

Ja har tenkt tanken, men denne isolasjonsgummien(?) som er bak trekket, er det bare og rive av den? Trenger jeg nytt lim for og få den på igjen?

Merkelig at den skulle hoppe av på begge sider da, om det er dette som skulle være problemet.

Hadde nettopp av mitt dørtrekk, og rev gummien forsiktig av "limet". Funket bra å få dette på igjen etterpå. Bare være tålmodig, så går det nok fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp av mitt dørtrekk, og rev gummien forsiktig av "limet". Funket bra å få dette på igjen etterpå. Bare være tålmodig, så går det nok fint.

Flott! Da får eg prøve i morgen, kommer tilbake med oppdatering! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg fått av dørtrekket, og alt ser ut til og være på plass i mine øyner!

Fikk skyvet ruten helt opp, og kjørt heisen helt opp. Da klarte den og kjøre ruten ned helt vanlig, men når jeg trykker på opp knappen så kjører motoren opp uten at ruta følger etter.

Altså: Den fungerer nå på vei ned, men ikke oppover.

Help please? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå der ja :) no må du ut med ruta og ut med mekanismen for å kansje klare å heke på wiren :)

Ruten er allerede ute, men manglet noe verktøy for og få ut motoren.

Ang. plassering av wiren, skal den som er hoppet av være i sporet som er nærmest på bilde, eller i det lengst vekk? (inn i døra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torx oppe, fast nøkkel nede og torx/brako på motor?

husker ikkje helt hvor den skal ver. men du ser det på hjulet, der skal ver et hakk på hjule som du skal bruke for å klare hekte på, det er tungt og ikkje enkelt.

Stemmer ganske bra det! Skal få handlet meg torx som passer oppe imorgen, og prøve da. Den sitter nok godt, har vært sånn i 7-8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulene er ødelagte på begge sider, så wirene hopper av. I tilleg så er den ene løfte greia til ruta ødelagt.

Lurer på og kjøpe disse settene:

http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-E39--WI ... 23336/item

http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-E39--EL ... 43019/item

Ser jo forsåvidt enkelt nok ut, men hvordan bytter du ut disse hjulene?

Ser ut som dem er festet med popnagler eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...