Gå til innhold

Foliering av bilen fremfor lakking?

Share

Anbefalte innlegg

Hva koster en foliering av en hel bil? Har en 2002 BMW 320d som er grå metallic, skulle gjerne i likhet med sikkert svært mange andre ønsket at den var svart, ikke at det spiller en veldig stor rolle sånn egentlig, men jeg liker sorte biler enkelt og greit. At det koster 20 000+ å lakke opp ny farge er jeg svært klar over og det er helt uaktuellt, derfor kom tanken på foliering inn i bildet...

Er det noen som kjenner til noe angående foliering? Da tenker jeg fordeler, ulemper og hva det evt koster kontra lakkering.

Takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok regne med rundt 12-15000 hvis du ikke kjenner noen som gjør det (sist jeg sjekket var for over 1 år siden). Kontakt firmaer som driver med reklame, de kan ofte ta slike jobber. Du kan jo prøve selv også, og bare kjøpe folien.

Fordel er jo at den beskytter den nåværende lakken, ulempe er vel at den bare skjuler skavanker i lakk og karroseri, istedenfor å utbedre de slik en ordentlig lakkering vil (riper i lakk, rust osv). Har du noen småbulker så vil jo dette også kunne rettes ved lakkering kontra foilering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok fort regne 10-15.000 for foliering som Kny sier. Fordelen er jo at du når som helst kan dra av folien og du er tilbake til vanlig lakk.

Hadde det vært meg så tror jeg nok at jeg hadde lakkert istedet for å foliere, ettersom sluttresultatet kan bli veldig mye bedre i enkelte tilfeller. Ingenting er som en blank svart bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ordne proff foliering til deg om du vil det? Koster ca 13.000 kr inkludert proffsoting av alle rutene. Med garanti! :)

Som de andre sa. Du beskytter lakken og kan ta det av når du vil ;)

Holder til i Drammen.

Send meg en pm hvis du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En beskjent som driver med dette proft.

Men blir vell ca 1000 lapp :) Men anbefaler virkelig å ikke ta matt svart, glans svart ser mye bedre ut.

Driver å tar vekk det matte på min nå, skal ha glans. Blir fort veldig kjedelig med matt syns jeg :/

EDIT: Du har svart bil :P Da går det med matt, ikke vits å foliere i glans svart denne trur jeg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg har jo Schwarz 2 på min, så glans svart kunne jeg like greit latt vær. Dumt det er et stykke til Drammen med bil :P

Matt svart tak er meget kledelig på svart bil i mine øyne!

På en svart bil kler det godt. Hadde du hatt en annen farge ville det blitt penest med glans :)

Kan jo pröve å gjöre det selv? bestill folie. Er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, må ikke bruke vann. Kun varmepistol/hårföner. Du strekker den, drar den litt opp osv.. det er enkelt. Om du har foliert hele taket og plutselig opdager at det er noe bobler der, tar du en nål, stikker bitte lite hul i dem og stryker over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...