Gå til innhold

Kort styring til M3/316 Compact

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 Compact ombygget til M3. Har vært på banen en gang med denne og syntes styringen var uvant i forhold til hva jeg er vant med tidligere. Regner med det er original m3 eller 316 som sitter der nå (bilen er bygget av SS) og jeg ønsker kortere styring.

Noen som vet hva jeg bør gå for? Bør ikke M3 ha ganske kort fra før eller er dette en autobahn ting så man kan ligge i 200km/t og litt rattutslag ikke har noe å si?

Skrevet

Når det er e36 det er snakk om så er ikke M3 tannstang det ideelle. Selv om M3 3.0l har relativt kort utslag er den svært ulinær, noe som er negativt. Den krasseste tannstanga som er bolt-on (som jeg vet) er den fra Z3, kortere utslag enn M3 3.0l og mye mer linær. Z3 stanga har 2.7 omdreining fra ende til ende om jeg ikke tar helt feil, og vil virke mer stabil ved høy fart, i tillegg vil den føles skarpere (sier seg forsovidt selv.. :P) men den vil være noe tyngre ved lave hastigheter, siden den ikke har variabel servokraft eller hva man skal kalle det på norsk (personlig mening: jeg synes det er positivt at den alltid oppfører seg likt). Kan være M3'en sin mangel på linæritet som gjorde at det føltes uvant. Håper dette var til hjelp :)

EDIT: Tror M3 3.2 har 3.2l rotasjoner fra ende til ende, og M3 3.0l har 3.0 rotasjoner fra ende til ende. (litt festlig viss det macher motorstørelse :lol: ), kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...