Gå til innhold

1991 325i: el trøbbel!

530V8
 Share

Anbefalte innlegg

driver å prøver å få orden på en 325i 91mod, hvor det virker som alt av elektoniske styreenhter er svidd eller lign.

eneste som egentlig fungerer topp er motoren.

viskere fungerer kun på full speed.

jevn klikking i rele til el vinduer og takluke, vinduene virker i takt i klikking.

kun varmt i varmeapparat.

abs virker ikke.

alt av sikringer og lign er hele.

noen som har noen forslag til hvor jeg kan begynne?

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viskerne er nok enten hendelen eller selve motstanden som sitter innvendig i vindusvisker motoren,

varmeapparatet er nok en ventil som sitter på slangene mellom motor og varmeregistret, sitter vedisden av innsuget bakerst i motorrommet.

abs kan sikkert være en abs giver ? disse kan du målve ved ohme sensorene mens du snurrer på hjulet. lyser abs lampa når du setter på tenninga da ?

til disse problemene er det vell ikke en eneste styreenhet såvidt jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg diagnose-verktøy, eller få tatt en diagnose på verksted for abs'en.

Abs modulen er bak hanskerommet og helt inn i høyresiden der.

Ang. vinduene så sitter styreenheten i motoren for vinduene på 1991-93.

Varmeaparat problemet er garantert varmeventilen som "Morty999" her sier. (Se på linker over bimmers DIY'er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for raske svar 8)

hendelen er byttet så den er det ikke, motstanden i viskermotoren kan det jo være, men er ikke liv i spylerene heller.

da skal jeg sjekke den ventilen for varmeapparatet 8)

abs modulen fant jeg, og abs lampa slukker kort tid etter at tenninga er satt på, men abs'en virker ikke.

for meg virker det som hele bilen har fått en elektrisk karamell av noe slag, og at flere styre enheter og elektriske komponenter har fått en smell, men kan jo også være flere bagateller :P

har hørt litt rundt, men virker som det har vært mye forandringer på disse bila opp igjennom åra siden det er så mange meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...