Gå til innhold

Anbefaling av eksos anlegg til X5 E53

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en X5 E53 3.0l Diesel chippet til ca. 220HK/500NM 2003 model.

Og har lyst på nytt eksos anlegg til bilen for å prøve å få litt mer grommere lyd, selv om det ikke er så mye lyd å henta i fra en diesel bil.

Og det er jo mangen merker å velge mellom blant annet eisenheim, supersprint, scorpion, remus etc.

Men hvem av de gir best lyd?

Takker for svar :)

Skrevet

Har blitt anbefalt å ikke gjøre det pga. Jeg kan få feil mld. Samt at jeg kan miste hk. Snakkte me svensen eksos, å de sa at jeg bør kjøpe skikkelig viss jeg sko ha lyd samt hk og utseende. Men viss jeg bare ville ha utseende så kunne de kappe av stussen å bygge ut nye ut blås. Men etter å sjekka litt på nette så er ikke det så lett.

Skrevet

På en 4 takter er jo minst mulig ekssos best.. Skikkelige grombiler lages jo med eksosen bare rett ut av skejrmen for kortest mulig vei og minst mulig motstand. Så hvordan man taper hester og får feilmelding av å fjerne motstand i eksosen lurer jeg veldig på..

Du får ikke feilmelding av å fjerne bakre pottene. Er ikke noe som "føler" på dem. Klart de ser det. Da tjener de mer penger..

Brukte 900kr på en rustfri potte, og 200kr på to rustfrie bend, så kappa jeg av bakre potte og satte på den andre.. Ikke ble bilen slappere, ikke får jeg feilmelding, fikk fet lyd, og det ser bedre ut..

Nei, da veit hvertfall ikke de folka hva de driver med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...