Gå til innhold

LocoTonio - BMW 535ia E39


LocoTonio
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg kunne lage en tråd om min andre BMW i mitt eie, for at andre og jeg skal kunne se progresjonen på bilen. Har eid 2 BMW'er siden jeg fikk lappen ifjor. Første bilen var en 1991 BMW 325i E30 (M50B25). Og nå den andre bilen, en 1998 BMW 535ia E39.

Kan begynne litt med meg selv ellers. Jeg er født i 94, og holder til i Rogaland. Eid 3 biler med skilt, og eid en rekke motorsykler. Jeg jobber som MC-mekaniker lærling. Liker veldig godt italienske og tyske kjøretøy!

For tiden eier jeg en bil (535'en) og et par motorsykler;

- 2006 Aprilia SXV 550 (skilta supermotard)

- 2002 Aprilia RS 125 (prosjektsykkel)

- 1998 Aprilia RS 125 (prosjektsykkel)

- 2005 Honda CRF 450 (ren motocross)

- 2004 KTM SMR 525 (ren supermotard)

Har også eid et par motorsykler uten om det (Nyere RS og R1), kan få lagt ut bilder av syklene også dersom det skulle være interessant for noen. Av biler har jeg hatt de to som nevnt over, og en '94 Mercedes C180 (solgt).

1998 BMW 535ia E39

Tilbake til BMW'en. Meget fornøyd med kjøpet. Har aldri før kjørt en så behagelig og bra bil. Kjenner ikke at jeg trenger mer hestekrefter, eller komfort.

Har ikke lagt noen veldig store planer for bilen enda, men har lufta litt på tankene og tenkte jeg kunne dele dem.

Mulige planer:

- Nye skilter (bestilt)

- Nye skiltrammer

- Nye sommerfelger (sett litt på M5 E39 og Vertini Concave)

- Senking

- Lakkere "chromelister" svarte

- Nye lykter foran og bak

- M5 fangere (med 4 utblås for eksos)

- Gjøre noe med lyden

- Soting av bakruter (litt usikker på dette)

- Xenon tåkelys

- Høyere kelvin på xenon (eller i det minste få lik farge på de)

- Avtagbart hengerfeste

Uten om det så har jeg i grunnen ikke tenkt på så mye. MEN, var tilfeldigvis innom Vegvesenet med en kompis idag som skulle spørre angående ombygging av Audi A4 1.8Q til 2.6. Ble henvendt til kontrollør. Samtalen satte i gang, og han snakka om at det kom til å bli problematisk og nærmest umulig (men muligheten var der), til å få det godkjent. Dette var fordi det var stor vektforskjell og forskjell i andre ting. Og han måtte selv skaffe papirer fra Audi på at det var mulig å bytte til så mye større motor. Hvis han fikk godkjenning og papir fra Audi på dette, så var mye gjort.

"Men, hadde det vært en 5-serie V8 det var snakk om, som skulle blitt bygd om til M5 - så hadde det vært noe helt annet. Fordi der er vekt og andre ting tilnærmet likt." sa han. Da kom jeg automatisk til å tenke på at jeg har sjekka opp priser og lignende hvis det skulle vært aktuelt å bygge om til M5 med tiden. Jeg fortsatte da med at jeg hadde tenkt litt over å bygge om min 535 til M5 med tiden. Og han fortsatte med at det var fullt mulig, og det hadde blitt gjort før med både 540 og 535 uten større forandringer på chassis. Men også her var dokumentasjonen nødt til å være på plass.

Ifølge han, så var dokumentasjon gullverdt, dette var tydeligvis nøkkelen til "alt". Men han nevnte flere ganger "Nå må ikke du tro at jeg sier at ja til dette, jeg sier bare at muligheten er stor for å kunne få det godkjent.". Uansett, så var dette nyttig informasjon for meg. Og kanskje det kan komme til nytte for andre som har vært innom tanken selv. :)

Har noen litt dårligere bilder av bilen nå da, men det kommer mer. :)

20130209_170336.jpg

20130209_170315.jpg

20130209_170304.jpg

Gamle bilen. :)

IMGP5559.jpg

Sikker ikke veldig interessant, mtp. alle andre heftige prosjekt som finnes her inne. Men setter pris på kommentarer og ting som jeg kanskje burde gjøre. :)

- LocoTonio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...