Grump Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Det lyser i dashbordet og signaliserer at det er et defekt lys bak på høyre siden. Men når jeg sjekker ut dette så er alle lysene som de skal være, og ingen er gått. Noen som har noen gode forslag? Er jo i og for seg ikke et problem, men det er sykt irriterende og glo på den defekt lys greia.
camxer Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Akkurat samme problem hos meg og da var det en skiltlyspære som hadde gått... Tok et halvt år før jeg fant ut av det Kan også være feil pære om du hadde byttet nylig med f.eks biltemapære som har feil motstand og får bilen til å bli mongo og mase på at pæra har gått. Edit: det skulle stå "skiltlyspære" og ikke "parklyspære" der
Dontzi Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 bremse lyse ditt? den i midten (oppe i vindue) den lyser som feil på høgresiden
Grump Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Dæven.. der sa du det, det har jeg ikke sjekka. Ingen biltema pærer. De er jo så billige på bensinstasjoner fra før av mange av de så Men takk for godt innspill. Skal sjekke!
mbruer Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Akkurat samme problem hos meg og da var det en parklyspære som hadde gått... Tok et halvt år før jeg fant ut av det Kan også være feil pære om du hadde byttet nylig med f.eks biltemapære som har feil motstand og får bilen til å bli mongo og mase på at pæra har gått. Samma om pæra kommer fra Biltema eller Statoil da... Og hvordan klarer du å IKKE se at en parkpæra har gått?... Sitti inni bilen å sett da eller?
camxer Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Jeg mente skiltlyspære selvfølgelig Kjøpte først nye pærer på biltema til bremselyset bak på høyre side. Pæra virket men lyset og varsellyden var fortsatt der, sjekket da alle lys. Byttet over en pære fra venstre side og fikk ikke feil på høyre side lenger. Kjøpte ny pære på mekonomen og alt var bra helt til neste dag og da kom den tilbake. Sjekket om alle pærene lyste og brukte da en slik elektronikkrensespray på kontaktene, gjorde alt rent, men til ingen nytte. Kom ikke på at det kunne være skiltlyspæra og det var ikke akkuratt mørkt ute de gangene jeg sjekket Pleier heller ikke å bruke bagasjerommet så mye og spes med tenningen på, så det tok litt tid Har vane for å alltid ta med meg nøklene når jeg skal ut av bilen. Ønsker ikke å øke sjansene til en luring som vil stjele gullet mitt Er alltid like sjokkert at folk tør faktisk å parkere bilen sin ulåst og med motoren på når de går til butikken/bensinstasjonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå