toddegutt Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Noen som har gode tips og råd? Skjønner at det er litt jobb mtp alt som "må vekk". Men når jeg har løsnet festet til demperne som er plassert bak i hattehylla, er det da "bare" å presse hjulopphenget ned eller?? Regner med at jeg må "spenne" fjæra med fjærspenner, men bortsett fra det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toddegutt Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 Jeg snakker om E39 sedan... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 vet ikke på e39, men på min e36 (gjelder og e46) skrudde jeg bare løs demperen fra bærebroen og tråkket på bremseskiva, da klarer jeg å dra fjæra ut, samme prosedyre for å få på plass. bilen må selvfølgelig gjekkes opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 E39 har fullverdig McPherson bakstilling og er veldig ulik e36. Forøvrig litt arbeid, der noe av der verste er å få ut de helvetes innerskjermene i plastikk Veldig kurant guide her: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 de helvetes innerskjermene i plastikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Noen som har gode tips og råd?Skjønner at det er litt jobb mtp alt som "må vekk". Men når jeg har løsnet festet til demperne som er plassert bak i hattehylla, er det da "bare" å presse hjulopphenget ned eller?? Regner med at jeg må "spenne" fjæra med fjærspenner, men bortsett fra det? Denne guiden er veldig bra og gir deg vel egentlig svar på alle spørsmålene dine. Har brukt den selv, og ser at det er en annen her inne som også har linket til den. http://www.beisansystems.com/procedures/rear_shocks_procedure.htm Du trenger ikke bruke fjærspenner før du har skrudd av og fjernet fjær/demper-enheten fra bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoPunkBuster Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 På min E38, som er så og si lik E39, satt demperen som et helvete i bunnen. Slet noe besatt for å få den av der, men det gikk med propanbrenner. Ellers måtte vi skru av noen stag og slikt for å få vippet bærebrua langt nok ned for å få ut demperen. Nye tårnfester er anbefalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå