KarlSvenoy Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Hei, jeg har en e46 318 99'mod som jeg har kjørt i snart 1 år nå! Rundt november-desember har jeg begynt å oppleve en ulyd i motoren, som bare har blitt verre og verre! Høres ut som en elmotor når jeg gir på, eller strikkmotor.. Bilen har trillet 185'000 km! Tror det kan komme av en pakning i girkassa, men veldig usikker! Skiftet clutch selv, på rundt 180'000 km for 3 månder siden. Mener lyden har blitt verre etter dette! Høres best i 1,2 og 3 gir. Lyden er ikke der når bilen er kaldt. Noen som har opplevd det samme? Kan nevne at det lekker kjøleveske fra en eller annen plass også... Tips for tetting? Har byttet slangen som går inn der man fyller på(Siden slangen var tydelig oppsmuldret, byttet radiatoren siden den var hoved årsaken til lekkasjen og byttet toppen til der man fyller på kjøleveske! Har også et problem med turtallet som er veldig irriterendes.. I det jeg gir på så går turtallet ned til omkring 500, noe som gjør at det tar lengere tid å komme opp i fart enn vanlig. Også når jeg trykker inn clutchen mot et kryss så går turtallet ned til omkring 500, det virker som om den skal kveles.(Skjer ikke om jeg bare står stille) Ellers går bilen ganske jevnt på tomgang etter jeg byttet en slange som gikk til "veivhusventilen"?... iallefall en slange det går olje igjennom! Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå