Jako344 Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Heeeei og hoopppp! Hadde ut motor og girkasse for å bytte clutch plate, trykkplater og utløserlager. Nå sliter jeg med at clutchpedalen fjærer kun i bånn, har lufta den en trilion ganger og blir verken dårligere eller bedre.. den lekker ingensteder og alt funket før jeg tok det fra hverandre.. Noe innspill? Dreier seg om ZF 6 trinns manuel!
JulianS Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Tok du ut motor for å bytte clutch?? skrudde du clutchpumpa av girkassa eller tok du av røret på pumpa? Er bremsevæskebeholderen heelt full når du lufter?
Jako344 Skrevet Februar 23, 2013 Forfatter Skrevet Februar 23, 2013 neinei, motoren blei tatt ut av donorbil får å sette inn i annen bil så gjorde alt da motoren var ute skrudde slavesylinderen ut av girkassa for å slippe å lufte, men var så lur å trykke på clutch pedalen da slavesylinderen var ute så den gikk til helvette så måtte bytte slave og da måtte jeg lufte. meeeen, har funnet ut at hvis jeg setter trykk på bremsevæske beholderen funker clutchen helt fint og alle gir funker, tar jeg av trykket blir trykket på clutchen borte og er kun 1. gir som funker, resten skraper.
JulianS Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Ta ut pumpa å hold den sånn at luftenippelen står rett opp, hold igjen stempelet og sett trykk på..
Jako344 Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 prøvde det også, har byttet masterpumpa nå og er fortsatt helt likt.. slangen som går ned til slavesylinderen beveger seg noe jævelig mens selve slavesylinderen beveger seg ikke en millimeter? skjønner rett og slett ingenting lenger, prøvd alt som er å tenke på..
Aroid Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Når du tar ut slave sylinderen å holder mot stemplet og tråkker på clutch pedalen forsiktig så rør ikke slave sylinderen på seg? Var det dobbel masse svinghjul?
baustad@msn.com Skrevet Juli 8, 2015 Skrevet Juli 8, 2015 Hei. Jeg leste innlegget ditt. Jeg har en bmw e36 m3 3,2.når bilen er kald så frir den greit nok, men når bilen er varm "eks , kjøring i by". Så vil den ikke fri skikkelig. Du sa du hadde løst problemet. Hva var det som var feil med din? Eller har du noen ide hva som kan være feil med min? Mvh bjørn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå