Bjornhbjelland Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Hei. Kjapt fortalt: Har kjøpt delebil med 525 automat. Demontert og satt 525 motor i 520'en min. Koblet opp alt direkte fra 525 motor m/ledningsnett og hjerne. Etter å koplet alt opp, kjinnet den veldig mange ganger og lenge så litt start men gikk ikkje på alle sylindrer, måtte ruses og døde ofte og plutselig. Gikk ikke på tomgang. Slik gjentok det seg. Virket tilfeldig kortid me fekk start. Langt i fra normalt eller brukbart. Startsperre som deaktiveres ved å trykke på knapp gikk innpå 520 ledningsnett og med tanke på at 525 ledningsnett var automat, så bestemte me oss for å bytte tilbake til 520 ledningsnett og prøve. Byttet over til 520 ledningsnett, koblet alt opp, prøvde med 520 og 525 hjerne, koblet til de 2 ledningene som gikk til startsperre tilbake på ledningsnett slik det var og nå står den bare å kjinner. Coiler og plugger er byttet men ingen forskjell. Veivaksel og kamaksel sensor er helt ny. Vi tror ikkje det er startsperren, for når den er "på" så blinker det i dash og når me prøver og vri om, kjinner ikke bilen i det hele tatt. Når den deaktiveres, stopper lyset å blinke, og bilen kjinner. Prøvd å søke litt, men det er så masse rot og ingen gode svar. Begge motorene er fra E34. 520I er en 03/1991 med produksjon kode HB51 525IA er en 01/1992 med produksjon kode HD61 Er det noken som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 Opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m335 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 da e ikkje startsperra jaffal.. for når den slår inn på den bilen din,så kjinner den ikkje i det heile tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 Vi tror ikkje det er startsperren, for når den er "på" så blinker det i dash og når me prøver og vri om, kjinner ikke bilen i det hele tatt. Når den deaktiveres, stopper lyset å blinke, og bilen kjinner. Ja, er akkurat det. Rimelig irreterende å ikkje få start på den. Er mangen som seier at må "lure" El.nettet fra B25 automat motoren til å tru at den står i P eller N for å få start på den. Men absolutt ingen som har noken framgangsmåte på kor og kossen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m335 Skrevet Februar 25, 2013 Share Skrevet Februar 25, 2013 er nok ikkje det som er problemet ditt.. for om bilen trur den står i gir,så får du kje kjinna då heller. å da fekk du jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2013 Noken gode tips? Er vell bare å begynne å bytte ledningsnett tilbake til 525 eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2013 Bump! Trenger ille gode tips og hjelp!!! Kan da ikkje ver første som har byttet fra m50b20 til m50b25 og ikkje fått start? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2013 Det blir byttet tilbake til 525 ledningsnett nå. Er det noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 har du gnist? får du bensin fram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå