Gå til innhold

hjelp til ledninger e36 ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har funnet litt jalla mekk kan dere kalle det disse kabelene er bare tvinga sammen med gaffa teip rundt. har finni 3 sånne på samme plass men di 2 andre var kun til tankmåler og skiltlysbak. lurer på hva denne på bildne er til skjønner ikke hvorfår det går så mange inn til 1 kabel som går vidre bakover og til "låsen" på bagasjeluka. noen som vet noe om dette ?

IMG_0733_zpscae6c004.jpg

IMG_0734_zps8ff0c0d7.jpg

IMG_0735_zps377fc373.jpg

IMG_0736_zpsf590f208.jpg

også kommer kabelen og går i kontakten her ?

IMG_0737_zps40228052.jpg

kan dette skyldes av at ikke sentrallåsen funker ? det funker ikke låse bagasjeluka bla

Skrevet

Hvor i bilen er den skjøtinga du holder i handa?

Jeg fikk skikkelig elproblemer med en e36 da det hadde gnisset hull på ledningene som går fra karosseriet og over i koffertlokket.

Det var det ca 9-10 ledninger som hadde smeltet sammen og ødela mange kabler framover langs gulvet.

Har du sjekket at stemmer i sikringsboksen?

Har du prøvd å ta de ifrahverandre og se hva som skjer da?

Skrevet

den klysa ligger under sjåfør sete cr. det lå 2 andre der og og da fant jeg ut hvorfor ikke tankmåler og skilt lysa bak funka. har skjekka di og kabelene er svarte inni det samme var det med tank måler så jeg la opp helt ny kabel og lodda det sammen. har ikke fått sett på sikringene enda skal få prøvd og fult kabelene rundt i dashen i morra

Skrevet
den klysa ligger under sjåfør sete cr. det lå 2 andre der og og da fant jeg ut hvorfor ikke tankmåler og skilt lysa bak funka. har skjekka di og kabelene er svarte inni det samme var det med tank måler så jeg la opp helt ny kabel og lodda det sammen. har ikke fått sett på sikringene enda skal få prøvd og fult kabelene rundt i dashen i morra

de 5 ledningene der med kontakter er vel til sentrallåsen på bakluka

Hvor i bilen er den skjøtinga du holder i handa?

Jeg fikk skikkelig elproblemer med en e36 da det hadde gnisset hull på ledningene som går fra karosseriet og over i koffertlokket.

Det var det ca 9-10 ledninger som hadde smeltet sammen og ødela mange kabler framover langs gulvet.

Har du sjekket at stemmer i sikringsboksen?

Har du prøvd å ta de ifrahverandre og se hva som skjer da?

dette har jeg vært borti også.

Skrevet

Du finner ikke igjen løse ledninger lenger bakover da?

Må vel være flere ting som ikke virker på bilen?

Denne kabelpakka går under førersetet,og videre rett bakover under baksetet og ut til lokket.

Skrevet

ja sentral låsen funker ikke det har kjanse noe med dette og gjøre. Resten av det som ikke funker har jeg fått litt oversikt over nå. har tatt ut sjåfør sete og tatt av teppe på den ene sida så ser alle kabelene langs gulvet skal se hvor di i den klysa går i morgen. nei finner ikke fler løse kabler bakover da må det være framover. den store klysa går framover mot dashen også går det kun den ene bakover og til bagasjeluka

Skrevet
ja men får det ikke til og stemme helt at det er 5 kontakter som er tvinga sammen også går det vidre til 1 kabel bakover til bagasjeluka

å ja skjønte ikke spørsmålet.

det der er ett samlingspunkt for strøm fra sikring f7 i sikringsboksen

den går fra sikringsboksen og ut til samlingspunktet. så sprer den seg rundt omkring bla til bakluke sentralåsen og alle de andre låsemotorene

hvilken årsmodell er det?

Skrevet

Der ved det samlingspunktet skal det sitte flere slike flate koblingspunkter i plastikk,har sett de både hvite og svarte.

Kanskje disse har blitt ødelagt og så har kablene bare blitt surret sammen isteden,litt i hytt og pine?

:D

Skrevet

1992 modell. noe link eller bilde av den koblingen ? noe rart må di ihvertfall gjordt rart di ikke bytta den koblinga i stede får og burke sånn jalla løsning da. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...