Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg har en mellomaksel som har stått på en getrag 280 kasse i en e30, men har byttet kasse til getrag 260 og trenger å få forlenget mellomakselen med 5cm.

Noen som har noen tips og triks for å gjøre dette selv og få det helt rett? Eller lønner det seg å få sendt det til ett firma?

Eller er det noen i østfold området som har lyst til å ta på seg en sånn jobb til en fin pris? :-)

Takker for svar!

mvh christian

Skrevet

veit det er noen i oslo hvis ikke jeg tar helt feil, Powertrain. ringte dem å hørte på pris på å forkorte den inn 3cm, prisen var hele 5000kr ca.

Skrevet

om du skal forlenge den så må du bytte hele røret på fremre delen, og bmw akslene er litt teit laget så må dreies å tilpasses litt så du får sentrert røet ordentlig osv.

men tror skal spare minst 2lapper på gkn i forhold til hva powertrain skal ha, du får hilse fra meg og så får du nok god pris ;)

du får ringe roger på 90752053, han er sjefen der og meget ålreit kar :)

Skrevet

sendte inn akselen til GKN idag. Ringte først og lurte på pris, og da regnet han med litt over 2000kr hvis røret måtte byttes. Det har vært sveiset om tidligere, så regner med at det blir rundt der da :-) Dem tok 1700 +mva for jobben og avbalansering, syntes ikke det var så ille egentlig!

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk tilbake akselen igår! Syntes det tok litt lang tid men ... Men den ble bra og passet på så jeg er fornøyd :-) vært 2-3 lange uke! Dem byttet hele fremre røret og styrehylsa inn på kassa. Også ble dem lakkert og avbalansert :-) 2800,- kom det på pga. Materiale til fremre akselen også byttet dem brått fremre styrehylsa uten å gi beskjed, det irriterte meg litt da jeg hadde en ny en liggenes i jakkelomma.

Den styrehylsa kom på 433,- så uten den så hadde det kommet på 2400,- for alt sammen, syntes ikke det er så dårlig pris for den jobben :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...