Gå til innhold

BMW 520i E39 starter ikke

holmgren42
 Share

Anbefalte innlegg

som overskrifta sier, starter ikke.

det som først skjedde, var at bilen plutselig en dag bare ville gå på 5 sylindre.

hadde kjørt om morgenen, tok lunsj og var å skulle starte bilen igjen, da var check engine lampa på,

fikk opp en melding i displayet som sa check engine ett eller anna, fikk ikke lest hva resten var takket være den jævla brae pixelfeilen som bmw har. kjempebra laga, tåpelig med sånn feil.

men tilbake til det jeg gjorde, starta med å sjekke pluggene, tenkte at siden jeg alikavel ska opp med disse så kan jeg like godt sette i nye plugger.

gjorde det, men fortsatt gikk den bare på 5 sylindre.

så starta jeg å trekke ut en å en coil mens bilen var igang for å finne ut hvilken den ikke gikk på.

det var da sylinder nr 4. så jeg bytta plass med coil nr 3 og 4. da gikk den ikke på sylinder nr 3.

bytta tilbake slik det var og da var den som den var da også.

så jeg kunne konstantere at det var coilen som var gåen å ikke noe problem lenger bak i systemet.

bestillte nye coiler og bytta dem, å nå vil ikke bilen starte i det hele tatt....

har prøvd å bytte til de gamle coilene, hjalp ingenting.

bilen er litt etter av og til, men kommer aldri igang.

har sjekka sikring til bensinpumpa. hører ikke noe særlig lyd fra pumpa når jeg vrir om tenninga.

nå er jeg ikke noe erfaren med å skru på bil så vet egentlig ikke helt hva jeg skal høre når jeg vrir om tenninga, bare den drittlyden som kommer når bilen maser om at ene skiltlyset er gåent.

noen som har peiling på hva faen det kan være?

begynner å bli rimelig lei hele dritten, kjøpte den i januar fra forhandler med 6 måneder 50/50 garanti, så skal iallefall ha den fixa for halv pris på verksted.

men om noen har gode forslag til hva jeg kan sjekke før den går på verksted på torsdag så hadde det vært supert:)

har hørt noen snakke om veivsensor. noen snakker om bensinpumpa er gåen, andre sir at den må omprogrammeres når jeg har bytta coiler( syns det høres rart ut).

takker for uansett svar jeg får:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funne ut at bensinpumpa går ikke, gidder ikke sjekke om det er pumpa eller brudd på ledning eller releèt som er gåent siden det som oftest er -10grader å stiv kuling ute å har ikke nå egen garasje å stå i så det blei verksted på bilen istede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...