Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 så jeg setter på en strømtyv i ledningen som er under org. parklyskontakt, eller på gul og rød ledning i "ledningsboksen"?? http://www.metacafe.com/watch/7220304/bmw_angel_eye_installation_guide/ Jeg har et helt likt sett AE, men jeg har ikke tenkt å koble opp AE opp mot interiør lyset. Hva må jeg gjøre annerledes da?
Albino Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 så jeg setter på en strømtyv i ledningen som er under org. parklyskontakt, eller på gul og rød ledning i "ledningsboksen"?? http://www.metacafe.com/watch/7220304/bmw_angel_eye_installation_guide/ Jeg har et helt likt sett AE, men jeg har ikke tenkt å koble opp AE opp mot interiør lyset. Hva må jeg gjøre annerledes da? Hvilke farger har du tilgjengelig?
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Farger på hva?? ledninger eller strømtyv. Strømtyven er hvertfall rød da de blå som fulgte med var ubruklige. Fargene på AE ledningene som skal kobles mot interiørbelysningen osv er gul og blå. Det stod også at jeg skulle få med koblingskjema i pakka, noe jeg IKKE fikk !!
Albino Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Farger på hva?? ledninger eller strømtyv. Strømtyven er hvertfall rød da de blå som fulgte med var ubruklige. Fargene på AE ledningene som skal kobles mot interiørbelysningen osv er gul og blå. Det stod også at jeg skulle få med koblingskjema i pakka, noe jeg IKKE fikk !! Hvis du har helt identisk som han på videoen er det den rød/hvite ledningen du skal koble på + på parklyset! På videoen blir den koblet til DMC boksen! Den gule ledningen din er mest sansynlig den som skal kobles på interiørlyset. I ditt tilfelle trenger du ikke å koble den til noe som helst! Du kobler kun til den ?rød/hvite? til + på parklyset
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Jeg har gjort alt han gjør på videoen, men får ikke noe lys. Har prøvd å se om det faktisk virker eller ikke, noe de gjør. Har også brukt multimeter for å se om det er strøm på den ledningen han bruker en strømtyv på. Der har jeg ikke noe strøm selv med tenning og parklys på.. skjønner ikke hva jeg gjør feil. Jording og pluss pol er som det skal også.
Albino Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Prøv å ta den du har koblet til strømtyven og putt den direkte på plusspolen i motorrommet da skal det lyse. Hvis du har koblet til en strømtyv på parklyset og ikke har noe spenning(strøm) der så har du koblet den til på feil ledning isåfall.
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Da jeg skulle sjekke om AE virket, (noe de gjør) tok jeg den jeg koblet til stømtyven den sitter på rød og gul ledningen i DMC boksen.Tok den direkte på pluss polen. Da lyste de VELDIG bra. Så jeg går ut ifra at det det er den kontakten som skal inn i stømtyven som ikke får kontakt. Målte strømmen der hvor strømtyven sitter også, og der var det ikke strøm...
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Hvor mener du stømtyven sitter når den sitter direkte på parklyset? ledningene som sitter under org. kontakten rett ved pæren?
Albino Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Hvor mener du stømtyven sitter når den sitter direkte på parklyset? ledningene som sitter under org. kontakten rett ved pæren? Er det mulig du har koblet den til minus polen på parklyset istedefor pluss? Eneste jeg kan tenke meg siden du ikke har noe strøm når du måler og parklyset lyser! Det går 2 ledninger til parklyset, en pluss og en minus. Du har sikkert koblet deg på feil ledning.
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Anbefaler mine på det sterkeste! Bra kvalitet for en billig penge Hvor koblet du opp de forskjellige kontakene. + og - polene er greit, men den blåe ledningen med kontaktflate i enden, hvor festet du denne??
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Er det mulig du har koblet den til minus polen på parklyset istedefor pluss? Eneste jeg kan tenke meg siden du ikke har noe strøm når du måler og parklyset lyser! Det går 2 ledninger til parklyset, en pluss og en minus. Du har sikkert koblet deg på feil ledning. Har ikke prøvd dette , men disse ledningen er jo veldig tynne... blir ikke det stor påkjenning på så små ledninger når strømmen fra de tynne ledningene skal drive hele kitet? Bare en tanke
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Fikk ett lite innspill om at det blir lite strøm på denne ledningen da denne koblingen bare er styrestrøm?
Albino Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Har ikke prøvd dette , men disse ledningen er jo veldig tynne... blir ikke det stor påkjenning på så små ledninger når strømmen fra de tynne ledningene skal drive hele kitet? Bare en tanke I enden av alle ledningene som går til kittet ditt, sitter den en sort boks. Dette kalles et rele! Releet fungerer på et vis som en lysbryter. Når den blåe ledningen får et +(plus) signal vil releet lage en lukket krets mellom pluspolen på batteriet og frem til angel eyese dine. Den blåe ledningen driver kun releet og ikke kittet! Det tar den røde du har koblet til + polen på batteriet seg av! Du kan prøve å ta den blåe ledningen direkte på plusspolen til batteriet. Da skal det KLIKKE i den sorte boksen noe som du greit skal kunne høre med motoren av! Du må koble den blåe ledningen til ene ledningen som går til parklyset. Mål deg frem til hvilken som er pluss!
Bimmer fan Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Aha, tusen takk nå forklarte du masse Tar turen ut i garasjen igjen i morgen for å prøve dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå