Gå til innhold

Dyse spørsmål BMW E91 320D (kopperskiven)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så uheldig at jeg greide å miste den ene skiven til dysene på bilen, da jeg skulle bytte turbo.

En kompis av meg sa de heter "flammeskive?". Dette var dyse nr.1 fra fronten av bilen.

Spørsmålet mitt er: Kan man bruke en vanlig kopperskive istedet for denne flammeskiven?

PS, bilen skal settes opp igjen iløpet av helgen, så kjappe svar hadde vært topp :)

Mvh Arve

EDIT - bilde

0xqntjjsf05isym1fjeq.gif

Skrevet

Nei. Akkuratt den pakningen der er veldig betydelig del. Ryker den så kan resultatet bli koks i oljen som tetter oljesilen og kan ende med at motoren tar kvelden. Og man merker ikke at den ryker så man finner ikke ut av det før det er for sent. Så bruk originalpakning der så er du sikker. Har vert borti et par fæle motorhavarier på grunn av dysepakninger som har røket

Skrevet

Takk for svar TMcustom, har bestilt nye flammeskiver nå. :)

Rogeren - Må av med topdekselet for å komme til skruvene på turboen, helt jævlig med plast og deler som må taes bort. Derfor måtte blant annet dysene taes ut. :P

Skrevet

Man skal ikke ut med dyser for å skifte turbo, det er garantert!

og btw du må ha org kobberskive, jeg har erfaring og gått gjennom akkuratt det du gjør.

er ikke den tett, vil den bli såpass varm at toppdekslet i plast vil smelte bort ved dysen. Da ahr du et problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...