joakimh Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 hei jeg har lenge tenkt på og prøve meg på et lite prosjekt men har ikke fått fingeren ut og gjort dette før nå.Er dessverre bare lærling så har ikke allverdens med penger og kompetanse så kan godt ta litt tid før ting blir gjortBilen er en diamantenschwarz 94 model e36 325i coupe, som jeg kjøpte av min bror en eller annen gang roundt 2010-2011.Da var allerede bilen påkostet noen kjekke ting som feksCoilovers: Kw v2- godkjentFelger: Alpina classic 17"Dekk: Toyo t1r 215/40R17 frame og 245/35R17 bakBremser: Gs performance borret og slisset skiver + redstuff klosser og stålarmeter slangerPlaner:Fjerne div rust rundt om kring.spoiler/vingeSvart/mørk vader interiørDiff med brems/eventuelt overhale+ ettermontere bremsHellakeringStivere foringer foranCamberjusterbare topplager frammeBytte lister og pakninger rundt vinduer/dørerMotor: v8 m60b40 (motor+kasse kjøpt, søknad sendt, påbegynt overhaling)M3 3,2 understell ?Glassfiber panser, bagasjeluke, sjermerFerdigCamberjustering bakSveise inn forsterkningsplater til traversfesteGs Pref traversforinger bakPowerflex svingarmsforinger bakPowerflex foring bærearm foranIngen av planene er 100% bestemt så det kan godt være at disse forandre seg.Og det vill sikkert komme flere ting etter vert
joakimh Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 har startet litt før jeg laget tråden. opphenget bak + tanken er tatt ned og har ikke bilder av hvordan ting så ut før jeg begynnte men men. knakk en svingarms bolt ca 2cm inne i "hylsen". prøvde først og bruke en grisepig. men desverre den knakk. så da var det ingen sjanse for å borre den ut. så da måtte jeg bare ta og slipe ut "hylsen" og få laget en ny en hylsen som jeg fikk min onkel til og lage . ferdig gjengen og grunndet med sinkgrunning/sveisegrunning traversforsterkningsplater sveiset opp, lakket og grunndet. har desverre ikke bilde av før fjærskål halveis sandblåsing/pussing fjærskål ferdig grunndet. ble malt så er ikke det fineste. ps ble ryddet på benken nesten rett etter bildet ble tatt
joakimh Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Bra du har lagt ein prosjekt tråd heske. På tide ja det va d...
joakimh Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 fikk gjort litt i dag og sveist inn hylsen til bolt til svingarm. og ja jeg er ingen mester i og sveise og fikk lakket ferdig div småting
joakimh Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 da var det på tide med en liten update. fikk litt deler i dag. det er camberjusteringstag fra gs, div bolter, forskjellige foringer, bensinfilter. feste til overgang mellom bremserør/bremseslange ferdig sandblåst og lakket feste til svingarm sandblåst og lakket
joakimh Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Pen bil! Mener å ha sett denne før tusen takk. det kan veldig godt hende at du har sett den før. bor jo ikke så veldig langt fra hverandre
joakimh Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Skrevet Mars 17, 2013 da ble det en liten update denne helgen og. hadde ikke tolmodighet til å vente til mandag for å presse inn foringen til diffen på jobb så da ble det til at jeg laget meg verktøy for det. ferdig lakket stabstag og travers med gs foringer
teodor1403 Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Stå på! Venter og se noen flere bilder av bilen utvendig!
joakimh Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Skrevet Mars 31, 2013 Stå på! Venter og se noen flere bilder av bilen utvendig! fikk lastet opp flere bilder av bilen utvendig ligger i første post.... får se om jeg får til en liten update i løped av kvelden eller i morgen
jpse36 Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 litt vanskelig å se hva du har gjort, men forsterkningsplatene i traversfestene skal egentlig ikke helsveises. ser det er mange som gjør den feilen ved å helsveise dem.
joakimh Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 litt vanskelig å se hva du har gjort, men forsterkningsplatene i traversfestene skal egentlig ikke helsveises. ser det er mange som gjør den feilen ved å helsveise dem. helt sikker? alle som jeg har snaket med og andre prosjekter som jeg har sett så har disse blitt helsveiset
joakimh Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 en liten update. ble ikke så veldig stor siden jeg venter på div klips og bolter. det orginale bremserøret så ikke så veldig dorlig ut men ble byttet uansett. fikk også tekylert med tynnstoff over tanken og i alle hulrum svingarmsforingene ble også byttet ut til powerflex. måtte borre, kutte og slå ut den gamle foringen. var enklere en jeg forventet. svingarmene blir det ikke gjort noe mer siden det kansje kommer m3 understell ved et senere tidspunkt. bilde av foringen
joakimh Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 skulle til og montere tanken men så når jeg skulle feste tanken med "bøylene" så hadde jeg vist glømt å fjerne rust og lakke dem . så da måtte det gjøres men ble omsider ferdige med "bøylene" så fikk festet tanken. ps tanken er vasket men det er gamel tektyl. har desverre ikke tolmodighet til og fjerne den klarte også å knekke den ene nippelen som er på førersiden av tanken. men dokker vel opp i posten i neste uke en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå