Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ei venninde av meg har en 1996mod e 39 som det har kommet ei gul oljelampe med strek med tagger på under kanna.Noen som kan fortell meg ka den betyr??Servicetid??Har aldrig hatt e39 eller nå spes med de og gjør så jeg er litt blank på de =)

Skrevet

Hvis olje nivå er ok:

Hvor lenge siden forrige olje skift? evnt: hvor mange km siden?

Det kan også være oljenivå sensoren som er defekt.

Ta også å kontroller om lampa forsatt er "på" når du stenger av motoren.

Det betyr at man må fylle på mer olje. mener tanken på 2,0- til 2,8 er 6,5l mens 3,0-4,0 er 10l ?

Skrevet

Hu har nettopp kjøpt biln,så veit ikke nå om kor lenge siden det e tatt service osv på den.og hu ment att nivået va på topp...

Skrevet
Hu har nettopp kjøpt biln,så veit ikke nå om kor lenge siden det e tatt service osv på den.og hu ment att nivået va på topp...

Spør om den er konsant på.

F.eks lyser fra "kjøretur" start til stopp, da vil jeg tippe at sensoren er defekt.

Hvis lampa kommer på etter man har begynt å kjøre (5-6min) og lyser forsatt er man har skrudd av motoren og tatt ut nøkkelen (Den vil lyse i min 15sek) er det for lite olje. Du kan jo be henne sjekke service hefte eller spør tideligere eier angående olje skift.

E39 har også "service indikator" i dasjborde som sier ifra når det er på tide med oljeskift/service, (5 grønne prikker = Service nylig utført, 1gul prikk= Service må tas. 1rød prikk, service interval overstiget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...