jomn94 Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Tok oljeskift på min 520i E39 '97 i dag, og skulle prøve min nye "Nullstillingsverktøy servicelampe" fra Bitltema som jeg hadde fått anbefalt. Jeg gjorde som i instruksjonen sa, satt den i og vippet over en dip-bryter. Det fungerte, kun grønne lys i dashbordet etterpå. Satt bilen til sides en liten halvtime kanskje, og når jeg skulle ut å kjøre merket jeg durelyd fra motoren, selv om nøkkelen ikke engang sto i tenningen. Tenkte jeg skulle starte motoren og høre om den forsvant, men det gjorde den ikke. Det lyste også oransjt for ABS og DSC i dashbordet. Durelyden jeg hørte kom fra det jeg tror er ABS pumpa/styringen eller hva den kalles. Lyden forsvant heller ikke når jeg skrudde tenninga helt av. Den eneste måten å stoppe den på var å koble ut batteriet eller dra ut ledningen til ABS pumpa. Verken ABS eller DSC fungerer nå på bilen. Han som anbefalte meg nullstillingsverktøyet fra Biltema hadde opplevd samme symptomer (ikke i sammenheng med nullstillingsverktøyet), bortsett fra durelyden. Da var det en ABS sensor som var gåen. Hva kan være galt? Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå