Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en brukt M3 diff liggende. lager må byttes. Kommer fra 93 modell 3.0 som hadde gått cirka 150 000. Fikk med denne når jeg kjøpte bilen, så har ikke så mye info.

Usikker på hva sånt noe er verdt, men etter et lite søk fikk jeg inntrykk av at 1750 er en ok pris. Eventuelt bud.

Ligger ved Lørenfallet

99404747

Skrevet

Jeg er interessert, og prisen virker å være grei for min del.

Men jeg er ikke heeelt sikker på om den diffen passer på min, og den er bolt-on, ev. hva annet jeg trenger.

Har du ett "delenummer" på den? Vet du utvekslingen? Det jeg har googlet frem så tror jeg det er 3.23?

Kanskje noen dyktige BMW mennesker her inne kan hjelpe meg, det er en Alpina B10 3.2 '98.

Rear axle ratio i = 2.93 with no-slip differential

Den ser slik ut (er det stor eller liten type?):

$(KGrHqN,!gsFCYWGQ)hzBQnpnIprVw~~60_12.JPG

Delenummer på diffen som sitter der idag er 33 10 1 428 503

bakdiff.JPG

A - bak i REM(arks) står for: A: part number exchangeable with the one mentioned in the next line

Motor o.l. er basert på E36 M3 (US), så det virker sannsynlig at denne diffen kunne passe

Skrevet

Har du ett bilde av diff'en?

Enten legge ut her eller sende meg på MMS, så burde jeg kunne klare å se om jeg kan bruke den.

Er som sagt interessert, og kan hente (bor i Drammen)

Edit: Etter hva jeg har funnet ut så er E36 3.0 M3 diff'en en mellom stor (188mm) diff.

Samme er E39 528i (diffen som er montert i min) , men med forskjellig utveksling.

Så det eneste jeg egentlig lurer på nå er om det er samme lengde på kasse, samme størrelse på splines o.l. slik at jeg kan bruke eksisterende oppheng, mellom aksel og stikk aksler

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...