Gå til innhold

Justerbart senkesett til E46 sedan

lassew93
 Share

Anbefalte innlegg

Ellau. Da var det på tide å bytta støtdemperne bak, og har bestemt meg for at jeg vil ha justerbart senkesett. Er det noen her som har anbefalinger til meg? Er noe ny innen "senking" så vet ikke helt hva jeg skal se etter :roll: er selvfølgelig ute etter noe rimelig, da jeg enda er kun lærling #-o

Har sett en del på Parts and Retards, og fant denne listen..

http://www.partsandretards.no/senkesett ... -serie-e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, kjøp noe skikkelig. og pass pass på å kjøp et med tuv papirer da du må få dette i vognkortet ditt for å komme gjennom eu kontroll. tenk selv hvor ofte du gidder å skru ned og opp demperne og hvor lett dette vil være etter en vinter med salt (IKKE LETT).

anbefaler deg f.eks et komplett kit fra bilstein (b12) med dempere og fjærer(bilstein.no). 30/40 senk er MER en nok på norske veier med denne bilen.

jeg må bruke lavprofil jekk og kjøre opp på en plankebit for å få jekket opp min.

husk også å kjøpe nye fjærbeinslager framme og bak, samt nye gummiringer som skal sitte under fjærene + støvhette til demperene bak da det bare følger med slike til foran.

lykke til med kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28000???

Bilstein BTK Tuning Kit B12

Korte Sprint dempere komplett med senkefjærer

kostet meg 7300 + 150 i frakt fra bilstein.no

1500kr i forstillingskontroll med papirer og 400-500kr for kontroll på biltilsynet.

monterte selv.

sett på noen gode gatedekk og kanskje et tykkere stabstag (330i?) så har du kjøreglede og grep så det holder.

igjen, bare glem coilovers og justerbare greier som går i stykker og sitter fast til en vanlig gatebil. disse får du helder ikke godkjent i vognkortet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker på reg.nr mitt på GS så er det det eneste settet som kom opp som passet min bil.. tenkte FUCK IT da jeg så prisen på Bilstein, men hvis det er slike priser på hjemmesiden er det jo null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med tanke på coilovers, er dette bare drit? Bilen min er senka med kun senkefjærer og dempere nå, og den er faktisk hakket for lav (var slik da jeg kjøpte den).. Jeg skal ha M3-fanger med carbonlippe nå til våren, men trenger å heise bilen når snøen kommer tilbake så jeg slipper å skrape snø og is med fangeren.. Justerbart hadde vært ideelt pga dette, men er jo et ork hvis det kiler seg og setter seg fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein leverer et meget godt produkt. Og du får jo kjøpt sånn beskyttelse spray/smøring fra FK som funker ganske bra. Så tror ikke det burde være noe problem.

Det sa hvertfall han på senking.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...