kje Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Hei. BruksBMW'en min har begynt med fantestreker! ...trolig grunnet at sommerBMW'en får stå garasjen. Jeg har lest om flere med E39 som har problemer med det elektriske og håpet dermed at noen kunne komme med tips til hva jeg burde sjekke. Jeg vil jo nødig kverulere mer enn nødvendig med bilen. Det hele begynte med at displayet og knappene på radioen døde ut mens musikken spilte videre, setevarmen sluttet å fungere og det kom opp varsel om feil på girkasse. Jeg målte da batteriet og ladespenning. Ladespenningen var fin, men batteriet var kake. Byttet batteri og alt var fint til vi skulle på langtur til Sverige. Da sluttet plutselig radio, cruise control, setevarme, signalhorn å virke. Girkassefeil kom også tilbake. Da jeg eksempelvis trykket inn rattet (hornet) slo kupelyset seg på. Alt, bortsett fra cruise control, virket igjen da jeg tok ned solskjermen og skjøv dekslet foran speilet til side...! Også i ukene etter vi kom hjem har den fortsatt med trassighetene. Kupelyset slår seg også på av og til. - Og resetter feilene med solskjermen. Hvilken ende skal jeg begynne i? Har lest om tenningsbryter, grunnmodul og diverse kontakter... Søker tips fra andre med erfaring fra dette. Takk for oppmerksomheten! Mvh, Kjetil
bjalle Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Begynn med kontakten under tenningslås,tar 15 min å bytte,den pleier å gi slike symtomer.Kan nesten garantere at det er den.
kje Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Det er del 2 på dette bildet du tenker på? Det er denne jeg mistenker også, men den koster jo 600,-! Takk for svar.
bjalle Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Det er den ja,tror den er billigere hos koed.no,legg inn delenr i handlekurven.
Bmwray Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Hadde mye av samme feilene selv, hvis sminkespeilet får lys så blir problemene borte men dem kommer tilbake neste gang du starter bilen, noenganger nekter lyset i sminkespeilet og komme på, bremselysene osv henger på og blinker samtidig som lyset inni bilen går av og på av seg selv, radio,multiratt og cruicekontrollen virker ikke. Tenkte selv at dette må være en stor feil som vil koste mye å fikse etter feilsøkning på verksted. Det begynte vel egentlig med at den ikke ville starte alltid, puttet i nøkkelen å alt virket men den hadde ikke tegn til å gi kontakt til starteren. Etter råd fra dette forumet om og bytte tenningskontakten så ble alle problemene borte! Kostet 800kr fra gs og delen kom på posten etter en dag, tar ca 30 min å få den byttet om du bruker god tid å må lete etter verktøy Enkel å grei jobb. Sjekk ut denne om du lurer på hvordan du skal bytte den!
kje Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 Kanon! Tusen takk for utfyllende og presist svar Da settes en stk i bestilling straks.
bjalle Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Bor du i kristiansand så koster delen det samme hos Bavaria butikken.(www.bavaria.no)
kje Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 ...og den er enda litt billigere hos Kjell Strømme i Kristiansand (BMW import og verksted) Bestilte den der siden de har hjulpet meg mye over telefonen med tidligere BMW-relaterte problemer/spørsmål. Takk for all hjelp! Oppdaterer tråden når delen er skiftet...
kje Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 Delen ble skiftet forrige helg og siden har det ikke vært noe tøys å spore ...bortsett fra at den av og til nekter å låse dørene ved bruk av fjernstyrt sentrallås. Ser for meg at dette skyldes mottakeren eller grunnmodulen. Tar det når det virkelig begynner å irritere Var forresten meget enkelt å skifte tenningskontakten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå