Vetle318i Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Jeg skal lage basskasse, og lurer på hva som er best. Det er til en Chevy van (russebil) og lurer først på om det er best med åpen eller lukket kasse? Skal lage to single kasser med disse elementene: http://www.elutstyr.no/product_info.php ... ts_id=4998 Jeg lurer på hva som er lurt med mål og volum? evt. hvilken form man burde ha på kassa? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 jeg hadde laget en kasse på ca 100liter, med 2stk 4" porter. her kan du leke deg med litt mål osv, så får du ferdige arbeidstegninger. http://speakerbuilder.dk/index.asp?id=8 ... pe=content Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 100 liter og 2stk 4" porter?? Er vel greit å få dette riktig i forhold til elementene vel?? Og hvor lange bør disse portene være for at det skal bli bra med di elementene?? 100 liter kan funke til 1stk slik, men det er vel anbefalt rundt 120 liter på en slik, og da kan du jo feks bruke et program for å se hvordan porter du burde ha. Er du helt blank på hvordan dette gjøres, så spør du om noen gidder å se på det for deg. Hvordan kassene skal utformes må du nesten avgjøre selv da det er du som sitter med bilen. Jeg ville laget dem på en måte som gjør at de tar minst mulig plass, men samtidig gjort det enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 se der ja, ser nå det er 15" elementer da må man opp i str. 150 liter burde funke. har hatt en del subber med kasse som skulle være tilpasset subben, i mine øyne så funker dem RÆV. i dem dager da biltema solgte sub kasser, 12" kasse med 60 liter. så spilte subben MYE bedre, samma pokker hva sub man kastet inn i en slik kasse funket som fan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Har regna litt for deg jeg. Bygg ei kasse som i utgangspunktet har et innvendig volum på 265 liter. Så setter du inn 3stk 6" porter som er 20cm lange. Når du da monterer elementene har du ei kasse på 238 liter tunet til 44hz som er utmerket for disse elementene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå