Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par spørsmål ifh til godkjenning av turbobygg på e34 530i 1988 mod

Jeg har dette som mål:

250 - 300hk

Bruke orginal styringsenhet med chip for oppsettet

Hva vil bli enklest for meg å henvise til ifh til modell og effekt, en 540 har jo 286hk, er det forskjell i bremser på denne og 530i? Eller er det en annen modell jeg heller bør hente bremser fra? Og vil det være annet jeg vil trenge å bytte i hjuloppheng?

Jeg regner med jeg slipper syklustest ettersom jeg ikke skal ha sprut?

Takk for svar

Skrevet

Ser at det er veldig liten forskjell på bremseskivene som jeg nå har og bremseskiver til en 540, ser ut som det kun er tjukkelsen på skiva som er anderledes. Vil 540 skiver da være bolt on på min bil?

Skrevet

Tenkte kanskje at det ble mer kostbart å bytte over til m5 bremser? er m5 bremser og kalipere bolt on?

Ettersom den er 88 mod så slipper jeg syklustest om jeg velger datasprut? Hva vil beste og enkleste løsning være for en hobbymekaniker da?

Skrevet

Da er søknad sendt og har henvist til e34 m5,

Etter hva jeg har forstått vil jeg trenge:

Fjærer

komplette bremser

stabstag

Vil de syte noe over kasse/drivlinje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...