LarsOlsenL Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 Har en 520i 97 mod som fusker på tomgang. Jeg har byttet plugger, coiler, luftmengdemåler og et rør fra veivhusventilasjonspumpen som det var sprekk i, trekker ikke falskluft. Noen ideer på hva som kan være i veien? Den akser heller ikke som den skal og den bruker mer drivstoff en normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 Har du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Nei, har ikke tatt diagnose, men er heller ingenting som lyser i dashbordet, tenker jeg skal ta en diagnose for sikkerhetskyld på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2013 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Kammakselsensor og veivakselsensor er en skikkelig "slager" på disse bilene!! veldig sansynlig at det er en av disse(lett og bytte selv). kan også være en lambda hvis det kun er på varm motor den fjusker? men da skulle egentlig motorlyset lyse. men diagnose er nok det første du bør ta, da får du sikkert svar på hva problemet er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2013 Ok, diagnose er bestillt, og den fusker mest på kald motor, må feks trykke på gasspedalen for at bilen skal starte. Tenkte bensinpumpe? Har nylig skiftet toppakning på bilen også, så kan jo hende det er en av sensorene som har fått seg et slag eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2013 Skulle det ikke i teorien kommet opp motorlysvarsel i dashbordet hvis det var Kammakselsensor eller Veivakselsensor som var gale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Tviler kam og veiv kommer opp på dashbordet.. Veldig lite av sånne feil kommer på dashbordet.. Men vet ikke me de største computerne. Diagnose svarer deg nok kjapt på problemet. Har vært borti på carsoft programvare at kam sensor kommer opp men veivsensor er den som er defekt. Dette fikk jeg forklart fordi de er i samme system (avhening av hverandre). Slik at du er klar over det. Det beste i slike tilfeller.. Sjekk falskluft og du kan om du kommer til dra ut og inn kontakter på sensorer. Også olje i tennplugghullene kan gi rar gange/hosting ect. Du må være 100% sikker på det ikke er falskluft også da det vil gi slike symptomer.. da vil også feilmeldiga si at lambdan er gåen fordi verdiene på denne blir rar. Bmw scanner 1.4 er billig å få kjøpt på ebay. Og fungerer på xp pcer og usb Få hør hva du får ut av diagnosen. Blir enklere å vurdere da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Ok, gir en lyd så fort jeg får vite diagnosen, er sånn 90% sikker på at det ikke er falskluft, har sprayet en god del med startgass uten resultater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Nei nei nei.. Drit i startgass.. Se selv å rør på alt å demonter det lette selv å se Eg hadde gs te å leit me startgass.. haha dem fant ingenting.. Men slangen mellom innsuget og tomgangsregulatorn va nestn helt av.. Så startgass holder bare ikke. Det e en myte i min mening. Visuel inspeksjon e cluet, for det ekke vanskelig å kom tell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Hmm, ok, skal kikke på det etter jeg har fått diagnosen. for å utelukke alt annet også. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Goodie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsOlsenL Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Viser seg at kamm pg veivsensor var kaputt, sitter på verkstedet nå og har fått diagnosen. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå