hammer39 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Min m54b22 havarerte plutselig. Noen som vet om den automatisk stopper når det blir ALTFOR lite olje, og at det må nullstilles på noe vis for å få startet den igjen? Den har gått ca 174 000 km å bruker ca 1 liter olje på 3000km. Er ikke mange milene siden jeg fylte på til øverste streket. Idag stoppet den, uten av oljelampa lyste og uten at temperaturmålet var høyt. Da fylte jeg på en 4l kanne med olje og det kom olje til nederste streket. Det er ikke lekkasje, og det er ikke olje i ekspansjonstanken. Hva og hvorfor har skjedd her, og hvor er oljen? (så ikke noe tegn til at den har kommet ut eksosen)
Espen02E30 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Edit; leste litt feil gitt. Du har vel en lampe som sier ifra om nivå og en for trykk. Er usikker på om motor stopper, har aldri fått noen av dem til å lyse. Når du har hatt så høyt forbruk burde du nok peilet olje mye oftere.
hammer39 Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Ingen lamper lyste. Forbruket er vell kanskje ikke så høyt. 1 liter på 5000km kanskje Peiler jevnlig og det er ikke det at den har brukt opp oljen på vanlig vis. Slo på til øverste strek for ca 50mil siden, og etter stoppen idag slo jeg på 4l til nedre strek. Det er ikke forbruket. Oljelampen for nivået har også virket i god tid tidligere.
hammer39 Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Lurer på om det er veivhusventilasjon som er tett...
hammer39 Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Det var heldigvis bare spekt veivhusventilasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå