Byman Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Hei. Når jeg fikk bilen min for en stund tilbake hadde den en bulk nede på skjørtet på høyre side. Når jeg fikk bilen hadde det ikke skjedd noen følger etter den bulken, men nå ser jeg at det er begynt og komme litt rust der og har tenkt og ta noe grep. "Bulken" vil jeg si er ganske kraftig. Noen som har én idé om hva jeg skal gjøre med denne bulken for og få det fint ? Er det noe man kan rette ut på en eller annen måte ? Mitt andre spørsmål er om noen har erfaring med "Gravrust" Den éne hjulbuen min er blitt angrepet av rust og har fått gravrust i seg(små prikker med rust som sitter inne i karroseriet) Har pusset med både sandpapir, stålbørste og alt jeg har funnet egentlig. Om jeg grunner over dette som det er nå er jeg redd for at det kommer veldig fort tilbake... Noen som har noen idé om hva jeg burde gjøre med dette ?
Rogern Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Sandblåsing er det eneste som hjelper. Koster ikke mye for utsyr på biltema hvis du har tilgang på kompressor. På kanalen kan du jo bare montere sideskjørt etter at du har sandblåst og lakkert.
Akom Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Kanaler er alltid tungvint å rette uten riktig utstyr, men har du sveise apparat og slugger? Angående gravrusten så ville jeg ha sandblåst der. Jeg gjorde lignende på min gamle mercedes for noen år siden og ikke rust der den dag i dag. Viktig å være nøye da Sandblåser osv får du kjøpt på bilextra/mekonomen/torshov bilrek osv
Brian Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Hjulbuen så grei ut, så kanskje det går greit å bare sandblåse denne. Sjekk også inni buen, i falsen mellom hjulbuen og hjulkassa. Er det rust inni falsen der så kan det komme tilbake igjen etterhvert om du fjerner det på fremsiden. Kanalen tror jeg kan være lurest å kappe og sveise inn nytt stål. Du bør iallefall legge deg under og sjekke nøye at det ikke er noe sprekker eller hull. Kan fort hende det er mer rust på baksida (inni) kanalen også.
Byman Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Sandblåsing er det eneste som hjelper. Koster ikke mye for utsyr på biltema hvis du har tilgang på kompressor. På kanalen kan du jo bare montere sideskjørt etter at du har sandblåst og lakkert. Tenkte på sandblåsing ja. Trur du punktsandblåsing eller "normal" er best ? Reiser nok nedpå Biltema og kjøper utstyr etterpå, har kompressor Kanaler er alltid tungvint å rette uten riktig utstyr, men har du sveise apparat og slugger?Angående gravrusten så ville jeg ha sandblåst der. Jeg gjorde lignende på min gamle mercedes for noen år siden og ikke rust der den dag i dag. Viktig å være nøye da Sandblåser osv får du kjøpt på bilextra/mekonomen/torshov bilrek osv Har tilgang til det meste av sveiseutstyr på gården. Bruke det er derimot en ting jeg ikke er så vant til.. Kan hende noen i familien kam hjelpe til litt der. Ellers vet du ikke om selskaper/firmaer som driver med slike ting ?
Akom Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Kan bruke punktsandblåser Angående sveisingen og retting så kan alle bilopprettingsverksteder hjelpe deg. Hadde du bodd nærmere oslo kunne jeg hjulpet deg. Er biloppretter. Det skal kanalskjørt på? For å gjøre det enklest for deg da ville jeg bare ha slipt det vekk med slipeskive på en vinkelsliper, så sandblåst det. Grunnet med syregrunning, deretter filler så slipt fylleren og deretter lakkert. Trenger ikke å være så pent da siden skjørtet kommer over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå