Gå til innhold

520i 24v 94Mod mister plutselig motor kraft

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 520i som jeg sliter voldsomt med, når den er kald som oftest går den som normalt, men så fort det begynner å bli lunk i motoren så begynner den å tikke voldsomt fra insprøytningsdysene, lamda verdien synker, co øker til over 2.20 HC øker til over 600 , forbruket på bilen er jo helt i skyene, å bilen går selvsagt som en stor haug med dritt, jeg har sjekka at motortemp sensor, kjølevannstemp sensor, luftmasse måler å innsugdslufttemp sensor, å alle disse er godt innenfor skalaen fra autodata , pluggene er nye, alle coilene er i orden.

det har oxo hendt at når den var driftsvarm så plutselig slapp den taket å gikk som normalt ei stund, men dette var helt random.

Noen som kan hjelpe meg? for jeg har ikke råd til å kjøre denna med det forbruket, å jeg vet det er langt ifra sunt for motoren heller, har oxo tatt diagnose, å da får jeg opp lambda feil, men det sier jo seg selv.

• 3 weeks later...
Skrevet

Tok en ekstra diagnose, å det viste seg at det var kamaksel sensoren, å den er selvsagt byttet å bilen går som den skal igjen, lambdan skal byttes med tida ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...