Gå til innhold

e36 320ia ingen gnist. HJEEELP!! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har de funnet ut feilen. Var den nederste veivaksjelsensor. Det kom opp feil nr 51 som er den + det kom

Ikke noe strøm fra den og bensin. Lampa skal jo gå vekk etter noen sec på speedometre men det gjorde den heller ikke. :) noen som har liggende?

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tatt diagnose men kom ingen feil opp. Mekanikeren skulle se om det muligens var den nederste veivaksjelsensor. Også skulle han ta ut en en eller annen sensor ellerno for å sette bilen i nødmodus. Håper det hjelper :/

det var det jo første jeg sa i tlf mener jeg å huske.

tror jeg har en liggende

du må ha målt feil på coilene ihvertfall! dem får strøm selvom veivsensoren ikke funker

Skrevet

Da har vi byttet veivaksjelsensor. Bilen vil fortsatt ikke starte. Kommer ikke noe gnist fra pluggene og høres ut som om bensinpumpa heller ikke går :/ NÅ har jeg virkelig ikke anelse på hva det kan være!!

Skrevet

Defekt veivsensor = kutter tenning.

Defekt kamsensor = kutter tenning og bensinpumpe.

Skrevet

Men da burde den jo komme på diagnose også? kom bare veivaksjelsensor men nå er den borte siden jeg byttet den.

Skrevet

Bør somregel bytte kamakselsensor og når du bytter veivsensor eller omvendt. Snakker av erfaring

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Da har jeg bestilt kamaksjelsensor som kommer ca 2-3 tiden, håper det hjelper :/

Skrevet

Hos meg var kamsensoren gåen, byttet den å bilen startet. Den stoppet ganske fort pga veivsensor røyk da. Ringte til ett bmw verksted å dei kunne fortelle at du en burde bytte begge når du først sku gjør det :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Da håper jeg virkelig det blir like enkelt hos meg også :) blitt dritt lei av å bytte ting og tang og teste ut det og det uten noe resultat:P

Skrevet

Skal bytte kamaksjelsensor imorra, men lurte på en noe annet.

Kan det være startsperra?

Hvis jeg klipper den ene ledningen nr ''68'' eller hva det var så skal det funke? at startsperra blir borte på en måte?

Kan det være hjernen?

Hvis jeg prøver en hjerne fra samme motor. Må jeg drive å kode om ellerno? eller er det bare sette den rett i og prøve å starte bilen?

Bilen er: e36 320ia 1994 mod. (m50b20 motor)

Skrevet

jeg har ikke gnist :\ og ser også ut som om bensinpumpa heller ikke får strøm

Skrevet

Ahh... slik var det ja :) Men starteren går vel normalt heller ikke rundt hvis startsperren slår inn.

Xér fingrene for at kamsensorbytte i morra vil gjøre utslaget :)

Skrevet

Ja, tenninga går jo rundt som vanlig. Bare at motor ikke vil skru seg på. Ja, jeg også Xer fingrene. Har handlet inn sååååå mye m deler/coilovers, skulle egentlig komme prosjekt tråd på denne men så skjedde dette :P men det kommer!!

Skrevet
Ja, tenninga går jo rundt som vanlig. Bare at motor ikke vil skru seg på. Ja, jeg også Xer fingrene. Har handlet inn sååååå mye m deler/coilovers, skulle egentlig komme prosjekt tråd på denne men så skjedde dette :P men det kommer!!

Har du sjekket dynamo/aggregat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...