LK Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Har hatt bilen på verksted,fikset endel ting og tatt pkk. Ting som ble gjort var følgene: Byttet håndbrekk wirer,bremserør bak begge sider,og abs sensorer foran. Og så til slutt eu ok. Første jeg la merke til var at håndbrekket tar på 13 kneppet og veldig dårlig. Kommer også en romlelyd under bak når jeg kjører over fartsdempere. Hørets nesten ut som om noe ligger å slenger i bagasjerommet,men det er tomt. Jaja,tenkte jeg får kikke litt på det til helga. Men idag toppet det seg når denne trekkopplyden kom under kjøring. Lyden er ikke turtallavhenging,og kommer nede mellom girspak og klimapanelet. Er ikke vifta tror jeg,den skrur jeg jo av i videoen. Dro bilen et par ganger opp til 6500 omin,så forsvant lyden,men noen som har peiling på hva dette er? Bilen er en E39 520 1997 modell med manuell kasse. Dette er første gang på de 16 årene jeg har hatt bil jeg setter den på verksted for å bytte slitedeler,kan ikke si jeg er imponert,og mange tusenlapper fattigere
Wolfy Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Har også en "dirre" lyd ved klimakontrollen. Høres ut som en vifte som tar borti nie, og da ligger det en liten vifte inni der som skal kjøle ned det innvendige (?) Min lager en lik lyd, bare ikke så høyt. Hvordan en kommer seg til vifta inni der tror jeg du må inn på passasjer siden og flippe ned trekket ved klimakontrollen.
LK Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Skrevet Mars 16, 2013 Tenkte først på den lille vifta jeg også,men denne lyden var liksom helt ulik viftelyd. Har kjørt et par timer med bilen etterpå,har ikke kommet tilbake heller.
jensen.tom Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Fant du ut av det??? har samme drittet i min E46 Men ser ikkje ut til å ville forsvinne av seg selv.
LK Skrevet August 8, 2013 Forfatter Skrevet August 8, 2013 Nei,etter at jeg "blåste ren"bilen en real tur med gode pådrag ble lyden borte. Men lurer på om det var håndbrekkwirene som subbet borti noe,for jeg måtte demontere dette og bytte deler bak og lyden har ikke kommet tilbake.
Shred Skrevet August 11, 2013 Skrevet August 11, 2013 Jeg vet at på E39 så må du av med eksosen for å klare å bytte håndbrekkwire. Og det henger 2 eller 3 hemper som holder vaieren oppe. Det kan være at en av de ikke henger skikkelig på. Godt mulig at det er det som lager lyden.
LK Skrevet August 12, 2013 Forfatter Skrevet August 12, 2013 Ja,regner med det var dette som skjedde på min.
Mister Bimmler Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 På en gammel Rover jeg hadde for noen år siden fikk jeg en sånn lyd av at foringene til girsjalteren hadde gitt seg og mekanismen tok i mellomakselen. Kan hende var det det en av vaierne dine gjorde. Lyden ville da endre seg ikke med turtall men med km/t.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå